طبیعت زیبای سد میجران رامسر

گردشگریمکان های تفریحی

- 97/09/09
طبیعت زیبای سد میجران رامسر

سد میجران


یکی از شهرهای مهم استان مازندران ,شهر رامسر می باشد که در بین شهرهای شمال کشور جز پر گردشگرین شهرهای کشور می باشد.رامسر شهری زیبا با چشم اندازهای بسیار عالی و همچنین این شهر مملو از جاذبه‌های زیبا و کم‌نظیر طبیعی و گردشگری است.
طبیعت زیبای سد میجران رامسر
سد میجران در نزدیکی رامسر و بر روی رودخانه نسارود احداث شده است. این سد حد واسط بین اربکله و دالخانی است و به علت وسعت خود و جنگل های اطرافش، چشم انداز زیبایی را برای گردشگران و دوستداران طبیعت خلق کرده است.

این سد در اطراف کوه مارکوه و در میان اربکله و جنگل دالخانی واقع است. جاده دسترسی تا نزدیکی این سد کاملا آسفالت می باشد. به دلیل حفاظت از منطقه امکان نزدیک شدن به سد وجود ندارد، اما چشم انداز از پشت سد از نمایی دورتر از آن بسیار زیبا است.

مسیر دسترسی


خیابان میرزا کوچک خان ( جاده جنت رودبار) در 7 کیلومتری شرق شهر رامسر قرار دارد. پس از وارد شدن به جاده میرزا کوچک خان و طی نمودن 23 کیلومتر در جاده آسفالته به بکرترین جنگل شمال (جنگل دالخانی) با وسعت 600 هزار متر مربع می‌رسیم اما کمی قبل‌تر در اوایل مسیر با طی نمودن حدود 6 کیلومتر از دوراهی هریس یک مسیر انحرافی به سمت راست می‌باشد که با وارد شدن به این مسیر با منظره باور نکردنی سد میجران روبرو می‌شویم. با ادامه این مسیر به روستای طالش سرا می‌رسیم سر دوراهی طالش سرا در صورت رفتن به سمت راست به ورودی سد میجران می‌رسیم.
advertising