جنگل حرا چابهار در سیستان و بلوچستان

گردشگریجاذبه های طبیعی

- 97/09/07
جنگل حرا چابهار در سیستان و بلوچستان

جنگل حرا


یکی از مکان های دیدنی و گردشگری چابهار ,جنگل حرا این شهر می باشد. جنگل حرا چابهار در استان سیستان بلوچستان چشم انداز و منظره ای بسیار زیبا بوجود آورده است که گردشگران زیادی به خود جذب کرده است.
جنگل حرا چابهار در سیستان و بلوچستان
جنگل حرا در ناحیه ساحلی خلیج گواتر در نزدیکی محلی که رودخانه باهوکلات به دریای عمان می‌ریزد قرار دارد.وسعت جنگل حرا در گواتر چابهار تقریبا 350 هکتار می باشد. حرا درختچه‌ای است که در مرداب‌های نواحی گرم در کرانه‌های عربستان، مصر و جنوب ایران می‌روید. در جنگل‌های حرا گل‌ها شبیه گل‌های شاه‌پسند و میوه‌ به شکل کپسول تخم مرغی است که درون آن یک دانه وجود دارد و با دو شکاف بازمی‌شود. حرا گونه‏‌ای آفتاب‌پسند است که بستگی به شرایط زیستی به بلندی پنج تا ۱۰ متر می‏‌رسد، ریشه در این گونه، سطحی و مشتمل بر یک ریشه عمودی کوتاه و تعداد زیادی ریشه جانبی مورب است. حرا دارای ریشه‎‏های هوایی به نام ریشه‏‎های تنفسی است، در سطح این ریشه‏‎ها عدسک‎های فراوانی وجود دارد که کار تنفس و تبادلات گازی گیاه را میسر می‏‌سازد.

شما می توانید با سفر به سیستان بلوچستان و دیدن یکی از مکان های گردشگری و دیدنی چابهار از دیدن این منظره زیبای طبیعی جنگل حرا بسیار لذت ببرید.زیرا یکی از زیبایی های این جنگل به دلیل اینکه سبز بودن آن و همچنین وجود خاص بودن این جنگل یعنی جنگل حرا چابهار بعد از هرمزگان و بوشهر سومین استان کشور است که جنگل‌های مانگرو در آن رویش دارند.
advertising