جاذبه های گردشگری آبی شهر باتومی در کشور گرجستان

گردشگریمکان های تفریحی

- 98/07/02
جاذبه های گردشگری آبی شهر باتومی در کشور گرجستانباتومی شهری کوچک، ساحلی و جذاب است که در کنار دریای سیاه واقع شده و عنوان پایتخت توریستی گرجستان را از آن خود کرده است. باتومی این شهر زیبا و مدرن سالانه بیش ترین گردشگر کشور گرجستان را به خود اختصاص می دهد. از جمله جذابیت های این شهر، سازه های مدرن، آب و هوای معتدل و دلپذیر و امکانات ساحلی چشمگیر است.
در مطلب پیش رو تمامی جاذبه های آبی باتومی گفته شده است که در این میان از آکواریوم و دلفیناریوم بگیرید تا تفریحات هیجان انگیزی مانند فلای بورد و رفتینگ را خواهید دید.
جاذبه های گردشگری آبی شهر باتومی در کشور گرجستان

دلفیناریوم باتومی


نخستین بار دلفیناریوم باتومی در سال 1975 و در زمانی که گرجستان بخشی از شوروی بود، افتتاح شد و در همان زمان نامش در میان لیست بزرگ ترین دلفیناریوم های دنیا قرار گرفت. چیزی نگذشت که دلفیناریوم باتومی به زودی در منطقه قفقاز و خود شهر شهرت زیادی پیدا کرد و گردشگران برای دیدنش روانه باتومی شدند. این روند به گونه ای ادامه پیدا کرد که دلفیناریوم را به عنوان نماد شهر باتومی شناختند. اما این شهرت دیری نپایید و در اواسط دهه 90 به سبب مشکلات اقتصادی فعالیت دلفیناریوم متوقف شد. این توقف 20 سالی ادامه یافت تا آن که در سال 2011 دلیفناریوم جدید و مجهزی در مرکز شهر باتومی افتتاح شد. دو استخر اصلی دلفیناریوم مخصوص شیرهای دریایی و دلفین هاست. آب این استخرها هر دو ساعت از فیلتر عبور می کند و با اُزُن تصفیه می شود.

آکواریوم باتومی


شاید ندانید اما این آکواریوم نیز خیلی پیش تر و در سال 1966 در شهر باتومی افتتاح شد. در این آکواریوم گونه های جالبی چون شیر دریایی کاسپین، سمور دریایی و لاک پشت های غول پیکر اقیانوس هند به چشم می خورد. البته که جذابیت های این آکواریوم به این موجودات محدود نمی شود و طیف متنوع و جذابی از ماهی های تزئینی و آکواریومی در برابر شما قرار می گیرند. در مجموع در آکواریوم باتومی 60 گونه ماهی مختلف وجود دارد که هر کدام از دریاها و اقیانوس های مختلف آمده اند و در محیط مخصوص به خودشان نگهداری می شوند. جالب است بدانید که اگر ماهی ها در محیطی متفاوت از محل زندگی خودشان قرار بگیرند، امکان زاد و ولد و تخم ریزی ندارند. در حال حاضر در آکواریوم باتومی، نزدیک 100 گونه مختلف ماهی وجود دارد که از دریای سیاه، آب های آزاد گرجستان و ... آورده شده اند.

آکوا پارک (پارک آبی) | Aqua Park


آکوا پارک باتومی تنها پارک آبی این شهر است که اگر هوس کمی آب تنی و سرسره بازی کرده باشید، بد نیست چند ساعتی را در آن بگذرانید. برخلاف دیگر جاذبه های این شهر، این پارک آبی چندان ظاهر جذابی ندارد و بزرگ نیست، اما برای تفریحی خانوادگی مناسب است. این پارک آبی دو استخر بزرگ، یک استخر کودک و چندین سرسره دارد. آکوا پارک باتومی در بلوار جدید شهر و در ساحل دریای سیاه قرار دارد.

مرکز غواصی باتومی | Batumi Diving Center


با مراجعه به مرکز غواصی باتومی این امکان را خواهید داشت تا ساعات هیجان انگیزی را در حال غواصی در دریای سیاه تجربه کنید. علاوه بر دریافت امکانات لازم، اگر تا به حال تجربه غواصی نداشته اید، ابتدا آموزش های لازم در آب های کم عمق به شما داده می شود و سپس این فرصت را خواهید داشت در دریا به جست و جو و گردش بپردازید. باید بدانید که این مرکز تنها در تابستان ها فعالیت دارد.

تورهای رفتینگ باتومی


در اطراف شهر باتومی چندین رودخانه خروشان وجود دارد که برای رفتینگ بسیار مناسب اند. برای شرکت در این تفریح هیجانی ابتدا باید در تورهای رفتینگ باتومی ثبت نام کنید. بسته به انتخاب های خود به یکی از رودخانه های اطراف باتومی در 20 کیلومتری این شهر خواهید رفت.

قایق سواری در باتومی


تنها در تابستان های باتومی می توانید قایق سواری در دریای سیاه را تجربه کنید. بسته به نوع قایق انتخابی و ساعت قایق سواری، گنجایش نشستن افراد و هزینه کمی متفاوت است. به طور کلی 7 نوع قایق وجود دارد که گنجایش آن ها از 5 تا 60 نفر متفاوت بوده و هزینه ها نیز بین 1 تا 100 لاری متفاوت اند که به امکانات قایق و ساعت قایق سواری بر می گردد.

پاراشوت در باتومی


یکی دیگر از تفریحات هیجان انگیز، پاراشوت با قایق بر روی امواج دریای سیاه است. برای این تفریح نیز به آژانس ها و تورهای پاراشوت باتومی مراجعه کنید.

قایق های موزی باتومی | Banana trip


این قایق ها شمایلی چون موز دارند و قابلیت آن را دارند که چند نفر روی آن سوار شوند. استفاده از این قایق ها محدودیت سنی دارد و تنها افراد بالای 10 سال می توانند از آن استفاده کنند.

اسکوتر آبی یا جت اسکی باتومی


برای استفاده از اسکوتر آبی کافیست تا به تورهای مربوط در باتومی مراجعه کنید. این تورها تنها در تابستان ها فعالیت داشته و هزینه نسبتا مناسبی هم دارند.

فلای بورد باتومی


فلای بورد یکی از تفریحات جدید آبی در دنیاست که می توانید در باتومی آن را امتحان کنید. در این تفریح روی سطحی ایستاده و با استفاده از شلنگ مرتبطی به واترکرافت و قایق هدایت می شوید و در هوا به حرکت در خواهید آمد. ورزش مهیج فلای بورد را تنها در تابستان ها می توانید در باتومی تجربه کنید. خوب است بدانید که مسئولین و کارکنان فلای بورد به سه زبان انگلیسی، روسی و گرجی تسلط دارند.
advertising