بلوار باتومی قدیمی ترین جاذبه شهر باتومی گرجستان

گردشگریمکان های تفریحی

- 98/03/28
بلوار باتومی قدیمی ترین جاذبه شهر باتومی گرجستان

بلوار باتومی گرجستان


باتومی شهری زیبا در کشور گرجستان است که به دلیل قرار گرفتن این شهر در ساحل دریای سیاه به آن "مروارید دریای سیاه" نیز می‌گویند.بلوار باتومی یکی از دیدنی های شهر باتومی است که یک ونیم متر طول دارد. می توان از بلوار ساحلی باتومی به عنوان قدیمی ترین جاذبه شهر نام برد، بلواری که در سال 1881 به دستور فرماندار شهر و به کمک یک باغبان آلمانی در کنار ساحل شهر ساخته شد.
بلوار باتومی قدیمی ترین جاذبه شهر باتومی گرجستان
این بلوار 7 کیلومتری به دو قسمت جدید و قدیم تقسیم شده و دارای همان ساختار قدیمی بوده که چندین مجسمه مدرن، نیمکت و فواره به آن اضافه شده است. در اطراف این بلوار کافه ها، رستوران ها و کلوب هایی قرار دارد که در فصل تابستان میزبان سیل عظیمی از بازدیدکنندگان می باشند.

گرچه قدم زدن در کنار این ساحل در هر زمان از شبانه روز بسیار لذت بخش است اما در هنگام غروب بسیار فراموش نشدنی خواهد بود. غروبی نفس گیر و دلربا که تماشای آن در فضایی مملو از نسیم دریایی بسیار لذت بخش می باشد. همچنین می توانید با کرایه دوچرخه از باتوم ولو نهایت لذت را از این بلوار ببرید.

از دیگر جاذبه‌های این بلوار ساحلی، ستون‌های باتومی این شهر است که در سال 1934 با الهام از معماری رومی و یونانی به رنگ سفید ساخته شد. این ستون‌های زیبا در حال حاضر یکی از عناصر تشکیل‌دهنده‌ی بلوار باتومی محسوب می‌شود که به عنوان ورودی برای این پارک به شمار می‌آیند. می‌توانید در هوای پاک و دلپذیر بلوار باتومی به تفریح دوچرخه‌سواری بپردازید و از دیدنی‌های دیگر این بلوار چون چرخ‌وفلکی جذاب، برج الفبا و مجسمه 7 متری "علی و نیو" دیدن کنید
advertising