آبشار مصنوعی اهواز زیباترین و طولانی‌ ترین آبشار مصنوعی ایران

گردشگریمکان های تفریحی

- 97/11/01
آبشار مصنوعی اهواز زیباترین و طولانی‌ ترین آبشار مصنوعی ایران

آبشار رنگين ‌كمان كارون


اهواز مرکز استان خوزستان است و دارای آب و هوای گرم و مردم خون‌گرم و مهمان نواز می باشد. دیدنی ها و جاذبه های گردشگری اهواز برای مسافران بسیار جذاب و مورد استقبال است. پل های متعدد ساخته شده بر روی رودخانه کارون مکانی برای تفریح و گردش مردم است. این پل ها هر کدام دارای ویژگی های خاص خود هستند. اهواز دارای پیشینه تاریخی طولانی است و در این شهر افراد مختلفی با فرهنگ، مذهب و آداب و رسوم مختلف زندگی می کنند.
آبشار مصنوعی اهواز زیباترین و طولانی‌ ترین آبشار مصنوعی ایران
شهر اهواز داراي اقليمي خاص و‌ آب و هوايي گرم است و گذر طولاني‌ترين رودخانه كشور یعنی کارون، از ميان اين شهر، زیبایی بی نظیری ايجاد كرده است. آبشار رنگين ‌كمان كارون طولاني‌ ترين آبشار مصنوعي در كشور است كه طول آن از يك ‌سو 150 متر و از سوي ديگر به 200 متر مي ‌رسد. این آبشار بر روی پل هفتم اهواز طراحی و اجرا شده است.یکی از این جاذبه های گردشگری و مکان های زیبا، آبشار مصنوعی اهواز است.

پل هفتم اهواز که بر رودخانه کارون ساخته شده و آبشار مصنوعی اهواز روی آن قرار دارد، در سال 1390 بنا شده و در بلوار شهید چمران قرار دارد. آبشار مصنوعی اهواز زیباترین و طولانی ترین آبشار مصنوعی شناخته شده است. شهروندان اهوازی و مسافران این شهر در نیمه شب به بازدید از آبشار مصنوعی اهواز رفته و آن را برای گردش شبانه خود انتخاب می کنند. آبشار مصنوعی اهواز از فواره های بسیار در دو طرف پل تشکیل شده است که شب ها روشن شده و از دو سوی پل به داخل آب رودخانه می ریزد.

در سرتاسر پل از چراغ های رنگی زیبا برای نورپردازی استفاده شده است که به هنگام روشن شدن فواره ها چراغ های رنگی نیز روشن شده و جلوه خاصی به این پل می دهند. آبشار مصنوعی اهواز که بر روی پل هفتم ساخته شده است علاوه بر ایجاد صحنه ای زیبا و دل انگیز، اتوبان آیت الله بهبهانی، بلوار توحید و فلکه دوم کیانپارس را نیز به هم مربوط می کند.

به دلیل مصرف بالای انرژی آبشار مصنوعی اهواز در تمام روزهای هفته فعال نیست و فقط در روزهای آخر هفته،‌ دهه فجر، جشن ‌ها و نوروز روشن می ‌شود.
advertising