آبشار سرطاف آبشار چند پله‌ ای ایلام

گردشگریجاذبه های طبیعی

- 97/10/07
آبشار سرطاف آبشار چند پله‌ ای ایلامآبشارها سمفونی زیبای طبیعت هستند که با دیدن جاذبه های زیبای آن ها روح هر بیننده جلا می یابد. آبشار سرطاف یکی از جلوه‌های زیبای طبیعت در شهرستان ایلام است که در شرق روستای شهید کشوری و جنوب شهرستان ایلام قرار دارد.آبشار سرطاف ایلام در موقعیت جغرافیایی E4624 N3336 در استان ایلام واقع است.
آبشار سرطاف آبشار چند پله‌ ای ایلام
این آبشار چند پله‌ای محوطه وسیعی را دربر می‌گیرد و معمولاً در فصول کم‌آبی، خشک می‌شود. این آبشار یکی از تفرجگاه‌های شهرستان ایلام محسوب می‌شود و همواره بازدیدکنندگان بسیاری از دور و نزدیک به این منطقه مراجعه می‌کنند.

آب این آبشار نیز مانند آب رودخانه چم او، از آلودگیهای زیست محیطی بی بهره نمانده است و محیط پیرامون آن نیز، نیاز به توجه و محافظت بیشتری دارد. در ادامه مسیر این آبشار به روستای مهدی آباد و باغات زیبای میوه خواهید رسید که از باغات گردو، انار و زردآلو تشکیل شده است. منظره کوه اسرارآمیز قلاقیران از دور بر زیبایی طبیعت اطراف افزوده است.

از ديگر آبشارهاي قابل ذکر در اين منطقه آبشار وه ريز است که در نزديکی روستای چشمه کبود در هفت کيلومتری جنوب ايلام به سمت قلعه ملکشاهی واقع است. مسير دسترسی به اين آبشار کوچک ولی زيبا نيز از ميدان قرآن ايلام آغاز می شود. صخره های هلالی شکل اين منطقه در نوع خود جالب توجه است.
advertising