آبشار شیطان کوه لاهیجان در گیلان

گردشگریمکان های تفریحی

- 97/09/08
آبشار شیطان کوه لاهیجان در گیلان

آبشار شیطان کوه


آبشار شیطان کوه یکی از آبشارهای شهر لاهیجان است که به صورت مصنوعی ساخته شده است. آبشار شیطان‌کوه، آبشاری زیبا و دیدنی از بدنه کوه به طرف پای کوه سرازیر می‌شود. این آبشاربه وسیله پمپاژ آب از استخر تغذیه شده و حوضچه‌هایی برای تخلیه و حرکت آب در پایین آن احداث شده است. در کنار این آبشار یک راه پلکانی تا قله کوه وجود دارد که گردشگران با پشت سر گذاشتن بیش از 750 پله که از کنار آبشار و پای کوه آغاز شده و از داخل درختان سر سبز می‌گذرد به قله کوه و بام سبز می‌رسند.
آبشار شیطان کوه لاهیجان در گیلان
به طبق نظرات عده ای از اهالی این منطقه علت نام گذاری شیطان کوه هیچ ارتباطی با با خرافه پرستی و همچنین شیطانی که در بین عموم متداول است، نیز نمی باشد. داستانی که در این باره وجود دارد طبیعت این کوه به گونه ای است که وقتی از بالا به پایین نگاه می کنید احساس خواهید کرد به راحتی با دویدن به دامنه میرسید اما نتیجه چیزی جز سقوط نخواهد بود و در باور قدیمی های محلی در اینجا شیطان چشم فرد را کور می کند، یا به نوعی او را گول می زند.

استخر شیطان کوه


در پای شیطان کوه استخری بزرگ با وسعت 17 هکتار نیز وجود دارد که به دستور شاه عباس نیز ساخته شده است. طول این استخر حدود کیلومتر است و در کنار بلواری زیبایی نیز قرار دارد. این استخر دارای جزیره ای زیبا است که توسط یک پل به حاشیه جنوبی آن متصل شده است.
advertising