صخره های ساحلی کیاما از معروفترین نقاط گردشگری استرالیا

گردشگریجاذبه های طبیعی

- 97/11/06
صخره های ساحلی کیاما از معروفترین نقاط گردشگری استرالیا

شهر کوچک ساحلی کیاما


صخره های ساحلی همواره مقاصد خوبی برای تورهای مسافرتی و گردشگران بوده اند. امکانات شهری و همچنین بهره مندی به ساحل و دریا از عمده دلایلی است که موجب می‌شود توریست‌ها به سمت شهرهای ساحلی کشیده شوند. کیاما استرالیا به خاطر تمرکز جذابیت‌ها و زیبایی‌ها در استرالیا معروف است. ساحل و صخره‌های ساحلی از یک طرف، غارها و استخرهای طبیعی از طرف دیگر ، موجب شده که این منطقه در میان گردشگران در استرالیا به شهرت برسد. و یکی از ویژه‌ترین برنامه‌های سفری آژانس‌های مسافرتی بین المللی باشد.
صخره های ساحلی کیاما از معروفترین نقاط گردشگری استرالیا
شهر کوچک ساحلی کیاما مقصد توریستی محبوبی است، چرا که جاذبه‌های ساحلی بیشماری دارد. خط ساحلی سنگی (The Rocks of Kiama) این منطقه ویژگی‌هایی جذابی همچون غارها، کاتدرال راکز (نوعی صخره‌ی بزرگ) و سوراخ‌های تنفسی را ارایه می‌دهد. این سواحل خیلی شلوغ نیستند، از این رو برای موج سواری مناسب به شمار می‌روند. یکی دیگر از ویژگی‌های ممتاز این ناحیه پلیکان‌های استرالیایی‌اند که حتی یک مجسمه‌ هم به به مناسبت این موضوع از این پرنده‌ی زیبا ساخته شده است.

این واژه که برگردان فارسی آن "دیگ جن" است در اصل به معنای حفره‌ای است که در سقف غاری در نزدیکی دریا ایجاد شده و در هنگام جریان‌های جزر و مدی، آب از داخل آن به بیرون ریخته و منظره‌ای دیدنی ایجاد می‌کند. دیگ جن کیاما شاید یکی از معروف‌ترین نقاط گردشگری این ناحیه باشد؛ جایی که آب تا ارتفاع 25 متری به درون هوا پاشیده می‌شود.

پرتگاه بمبو (Bombo Headland) هم یک شگفتی دیگر زمین‌شناسی است که از ستون‌های شش‌وجهی ساخته شده و شبیه به معبر غولان (Giant s Causeway) در ایرلند است. در این شهر ساحلی می‌توان از اوقاتی مفرح و آرامش‌بخش لذت برد و در عین حال بعد از یک روز گردش و تفریح در خارج از منزل، برای تکمیل شادی و لذت‌بردن از دیگر فعالیت‌های تفریحی سری به کافه ورستوران‌ها زده و از تعطیلات نهایت لذت را برد.
advertising