بهترین زمان سفر به وارنای بلغارستان

گردشگریمکان های تفریحی

- 98/06/04
بهترین زمان سفر به وارنای بلغارستانوارنا از جمله قدیمی‌ترین و مشهورترین شهرهای گردشگری اروپا محسوب می‌شود که گردشگران برای تفریح در سواحل آفتابی و زیبا به آنجا سفر می‌کنند.

وارنا، واقع شده در شرق کشور بلغارستان و بر ساحل دریای سیاه، سومین شهر بزرگ کشور با حدود 350 هزار نفر جمعیت است. بیشتر شهر وارنا، ساحلی است. وارنا، این بندرگاه مهم صنعتی، رویدادهای فرهنگی متعددی را به شما پیشنهاد می‌کند و همیشه خوش‌آمدگوی گردشگرانی است که به ساحل و ویلاهای کنار دریا می‌آیند. همچنین، وارنا در میان دیگر مقاصد گردشگری جهانی، از نظر آب‌و‌هوا، رتبه 43 از 100 را دارا است.

برای برنامه‌ریزی یک سفر فراموش‌نشدنی به وارنا می‌توانید انواع تورهای وارنا و تور بلغارستان را در کجارو مشاهده و بعد از مقایسه قیمت پکیج‌ها از آژانس‌های معتبر کشور، انتخابی آگاهانه و ارزان داشته باشید.
بهترین زمان سفر به وارنای بلغارستان

بهترین زمان سفر به وارنا براساس آب‌ و‌ هوا


اگر به‌دنبال سفر در گرم‌ترین ماه‌های سال هستید، در ماه اوت، ژوئیه و ژوئن به این شهر بروید. گرم‌ترین زمان سال در اواخر ماه ژوئیه (اوایل مرداد) با دمای میانگین ۳۱٫۱ درجه سانتی‌گراد و حداقل دمای ۱۷٫۹ درجه سانتی‌گراد در شب‌ها است. بهترین زمان سفر به وارنا براساس آب‌و‌هوا، ۲۳ام آوریل تا ۱۵ام ژوئیه (3 اردیبهشت تا 24 تیر) و ۲۰ام اوت تا ۱۴ام اکتبر (۲۹ مرداد تا ۲۲ مهر) است.

بهترین زمان سفر به وارنا براساس بارش باران یا برف


اگر به‌دنبال سفر در آب و هوای خشک هستید، در ماه‌های با احتمال بارش کم مؤثر (بارش مؤثر به بارش بیش از ۲۵٫۴ میلی‌متر در ماه گفته می‌شود) یعنی اوت، مارس و مه به وارنا بروید. کمترین احتمال بارش باران در اواخر ماه اوت تا اوایل ماه سپتامبر (اوایل تا اواسط شهریور) است. گزارش‌های هواشناسی نشان می‌دهند که احتمال بارش برف در ماه ژانویه به‌خصوص در اواسط ماه (اواخر دی) بسیار بالا است. بهترین زمان اسکی در وارنا (اگر امکان‌پذیر باشد)، میانه‌های ماه دسامبر (اواخر آذر) است.

بهترین زمان سفر به وارنا براساس رطوبت و وزش باد


وارنا دارای ماه های مرطوب زیادی است. کم رطوبت‌ترین ماه سال با رطوبت نسبی ۵۹ درصد، ماه اوت و مرطوب‌ترین ماه سال با رطوبت نسبی ۷۸٫۸ درصد، ژانویه است.

بهترین زمان سفر به وارنا براساس جمعیت گردشگران


شلوغ‌ترین ماه‌های گردشگری وارنا، مه و سپس ژوئن و ژوئیه هستند. قیمت هتل‌ها و بلیط‌ هواپیما در این ماه‌ها در حداکثر مقدار خود قرار دارند؛ البته اگر از چند ماه قبل مکان اقامتی و پرواز مورد نظر خود را رزرو کنید، می‌توانید کمی هزینه‌های خود را کاهش دهید. خلوت‌ترین ماه گردشگری وارنا، اکتبر است؛ زمانی‌که با ارزان‌ترین قیمت هتل‌ها روبه‌رو می‌شوید.

بهترین زمان سفر به وارنا براساس فصول



فصل بهار: ماه های مارس تا مه (10 اسفند تا 10 خرداد)


ترکیب رطوبت و دما در فصل بهار، منجر به آب و هوایی سرد می‌شود. دمای میانگین در این فصل در محدوده ۹٫۶ تا ۲۴٫۴ درجه سانتی‌گراد است و هرچه به تابستان نزدیک‌تر می‌شویم، هوا گرم‌تر می‌شود. بارش باران با متوسط ۳ تا ۴ روز بارش مؤثر در ماه در بهار، معمول است. فصل بهار دومین زمان شلوغ گردشگری وارنا است؛ و همین موضوع این فصل را زمانی ایده‌آل برای گشت‌و‌گذار با حضور کم گردشگران دیگر می‌کند.

فصل تابستان: ماه های ژوئن تا اوت (11 خرداد تا 9 شهریور)


ماه‌های میانی سال در فصل تابستان، میزبان آب و هوایی معتدل و به‌صورت مطلوبی گرم هستند. این ماه‌ها با ۲ تا ۴ روز بارش مؤثر در ماه، میزان بارش متوسطی را تجربه می‌کنند. ماه‌های ژوئن تا اوت، فصل داغ گردشگری از نظر حضور گردشگران در وارنا هستند، بنابراین ممکن است با افزایش قیمت در هزینه هتل‌ها و پروازها روبه‌رو شوید.

فصل پاییز: ماه های سپتامبر تا نوامبر (10 شهریور تا 9 آذر)


دمای میانگین در فصل پاییز در محدوده ۱۱٫۹ تا ۲۶٫۶ درجه سانتی‌گراد است که با توجه به میزان رطوبت و وزش باد، به شما احساس راحتی و معتدل بودن القا خواهد کرد. حدودا در هر ماه به‌صورت میانگین ۳ تا ۵ روز بارش مؤثر برف یا باران وجود دارد. با توجه به آب‌و‌هوا، پاییز فصل خلوت گرشگری وارنا است، بنابراین قیمت هتل‌ها و بلیط‌های هواپیما کاهش می‌یابد.

فصل زمستان: ماه های دسامبر تا فوریه (10 آذر تا 9 اسفند)


هوا در فصل زمستان با دمای میانگین ۵٫۶ تا ۱۱٫۹ درجه سانتی‌گراد در وارنا بسیار سرد است. به‌صورت میانگین ۳ تا ۵ روز بارش مؤثر برف و باران در این زمان از سال وجود دارد. فصل زمستان، نیز از فصول خلوت گردشگری وارنا است.
advertising