هتل قصر نمک بولیوی در بزرگترین کویر نمکی سیاره زمین

گردشگریمکان های تفریحی

- 97/11/15
هتل قصر نمک بولیوی در بزرگترین کویر نمکی سیاره زمین

سالاردو ییونی بزرگترین کویر نمکی سیاره زمین


سالاردو ییونی نام بزرگ‌ترین کویر نمکی سیاره زمین در بولیوی است که به وسعت 10 هزار و 582 مترمربع در ارتفاع 3 هزار و 665 متری از سطح دریاها قرار دارد. سطح آن که کاملا پوشیده از نمک است به‌ طرز مطلوبی مسطح است. علاوه‌ بر نمک، به‌ دلیل‌ اینکه این بیابان نیمی از ذخیره لیتیوم شناخته‌ شده در جهان را در خودش جای داده است، همانند آینه بزرگی به‌نظر می‌رسد.
هتل قصر نمک بولیوی در بزرگترین کویر نمکی سیاره زمین
طبیعی است که چنین ذخیره طبیعی بزرگی، جاذبه مهمی برای گردشگری بولیوی به‌شمار می‌رود. با هدف توسعه گردشگری منطقه، پیش‌از هرچیز باید جایی برای اقامت گردشگرانی که برای تماشای این کویر نمکی به استان پوتوسی در جنوب‌غربی این کشور می‌روند در نظر گرفته می‌شد. پس چه بهتر که این اقامتگاه از مواد اولیه موجود در منطقه یعنی نمک بنا می‌شد؛ چیزی شبیه به «هتل قصر نمک».

هتل قصر نمک در کویر نمکی سالاردو ییونی


هتل قصر نمک (Hotel Palacio de Sal) نام اقامتگاهی در کویر نمکی سالاردو ییونی است که در سال 1998 کاملا با نمک ساخته شد. 100 درصد ساختمان این هتل شامل دیوارها، سقف‌ها، میزها، صندلی‌ها و سایر وسایل با میلیون‌های بلوک نمکی ساخته شده‌اند.با توجه به اینکه تهیه مصالح ساختمانی در پیونی بسیار دشوار است، طراح این هتل، تصمیم به استفاده از نمک موجود در این منطقه برای ساخت هتلی سازگار با محیط زیست گرفت.

شما می‌توانید برای ناهار، به آشپزخانه‌های مخصوص آشپزی نمکی بروید و یا در حمام آب نمکی، سونا خشک و اتاق بخار به استراحت بپردازید..هدف از ساخت این هتل تجربه اقامت در جایی بود که در توازن کامل با طبیعت پیرامونش است. در سال 2004 این هتل به سواحل کویر نمک منتقل شد و خدمات گردشگری و بازدید از جاذبه‌های سالاردو ییونی را به مهمانانش عرضه کرد.

این هتل 3 ستاره دارای 42 اتاق است که به سه گروه استاندارد، سوییت و وی‌آی‌پی تقسیم می‌شوند و همانند تمام هتل‌های امروزی دارای سرویس بهداشتی خصوصی، آب گرم و سرد، سرماساز و گرماساز مرکزی و اینترنت رایگان است.پنجره‌های رستوران و لابی چشم‌اندازی منحصربه‌فرد از بزرگ‌ترین کویر نمکی دنیا ارائه می‌دهند
advertising