صحرای نمک سالار دی یونی بولیوی بزرگترین صحرای نمک کره زمین

گردشگریجاذبه های طبیعی

- 97/08/28
صحرای نمک سالار دی یونی بولیوی بزرگترین صحرای نمک کره زمین

صحرای نمک سالار دی یونی خاص ترین جاذبه گردشگری بولیوی


در جنوب غربی کشور بولیوی در استان دنیل کامپوس (Daniel Campos) یکی از زیباترین و خاص ترین جاذبه های گردشگری بولیوی قرار دارد. یعنی صحرای نمک سالار دی یونی (Salar de Uyuni)
ین گستره‌‌ی وسیع و تماشایی در مجموع 4.086 مایل مربع (10.582 کیلومتر مربع) وسعت دارد و در ارتفاع ۳.۶۵۶ متری از سطح دریا واقع شده است.
جالب است بدانید که این صحرای نمک بزرگترین صحرای نمک بر روی کره زمین هست و سالانه افراد بسیار زیادی به این منطقه از کشور بولیوی سفر می کنند.
در فصل تابستان به علت گرمای هوا این صحرا خشک است, اما در فصول بارانی به علت وجود دریاچه ای در نزدیکی این مکان, یک لایه آب بر روی نمک ها قرار می گیرد و منظره فوق العاده زیبایی به وجود می آید.
صحرای نمک سالار دی یونی بولیوی بزرگترین صحرای نمک کره زمین

چگونگی تشکیل سالار دی یونی


اقع این دشت خیال انگیز از بده بستان‌های دریاچه‌های متعددی که در دوران ماقبل تاریخ در این منطقه قرار داشتند، شکل گرفته است. به طوری که مدت‌ها قبل این منطقه با آب پوشیده شده و جزایر ماقبل تاریخی متعددی نیز در گوشه و کنار آن قابل مشاهده بود. اما به تدریج دریاچه‌ها محو شده و این سرزمین سپیدرنگ جادویی را در معرض دید قرار دادند.

سالار دی یونی دوستدار فناوری


کل صحرای نمک سالار دی یونی با چندین متر قشر نمک روکش شده است که در نوع خود، تصویری به یادمادنی و جاویدان را خلق کرده‌اند. از سوی دیگر به دلیل وجود همین میزان نمک، بین 50 تا 70 درصد لیتیوم جهان از این منطقه به دست می‌آید. در مجموع به دلیل این ویژگی‌های ساختاری و همچنین سطحی مسطح، آسمانی پاک و رطوبت اندک هوا، اینجا مکانی مناسب برای فعالیت‌های ماهواره‌ای است.

هتل های نمکی بولیوی


توجه به این چشم انداز منحصر بفرد، سالار دی یونی هر ساله گردشگران مشتاق فراوانی را از چهار گوشه‌ی عالم به سوی خود جذب می‌کند.

حتی در همراهی با حال و هوا و فضای موجود، هتل‌های این منطقه نیز دست به ابتکاراتی زده و تمام یا بخشی از سازه و مبلمان خود را از سنگ‌های نکی ساخته اند.
advertising