نظرگاه چاه صاحب‌ الزمان در شهر کرمانشاه

گردشگریآثار تاریخی

- 97/08/29
نظرگاه چاه صاحب‌ الزمان در شهر کرمانشاهبناهاي مذهبي در هر کشوري از جايگاه ويژه‌اي نزد مردم برخوردارند که ايران اسلامي نيز از اين قاعده مستثني نبوده و داراي هزاران بناي مذهبي با ارزش است و استان کرمانشاه نيز به واسطه عوامل بسياري هم‌چون قرار گرفتن در مسير شاهراه عتبات عاليات از قديم الايام بناهاي مذهبي بسياري را داشته و اين بناها نيز مورد تکريم و احترام مردم و زائران عتبات عاليات قرار گرفته است.
نظرگاه چاه صاحب‌ الزمان در شهر كرمانشاه
نظرگاه چاه صاحب‌الزمان(عج) در شهر كرمانشاه و در مسير خروج زائران عتبات عاليات از اين شهر به سمت نوار مرزی غرب كشور قرار گرفته كه توجه بسياری از مشتاقان اهل بيت(ع) را به خود جلب كرده و زائرين زيادی هر روز از اين مكان مقدس بازديد می كنند.

در حال حاضر مكان زيارتی چاه صاحب الزمان (عج) شهر كرمانشاه دارای دو قسمت جداگانه برای زيارت آقايان و بانوان است كه درب ورودی زيارتگاه آقايان در قسمت سمت راست داخل كوچه و درب ورودی بانوان نيز بر روی خيابان اصلی نرسيده به ترمينال راه كربلا است. اين محل متبركه در بين اهالی شهر كرمانشاه دارای احترام خاصی است.

دلیل نامگداری چاه صاحب زمان


گفته می شود که حدود 100 سال پیش، کاروانی به قصد عزیمت به کربلای معلی از کرمانشاه در حال عبور بوده که برای رفع خستگی در این منطقه که دارای فضایی سبز و درختانی تنومند بوده است اطراق می کند و پس از گذشت لحظاتی به جهت عدم وجود آب، قصد حرکت دارند اما پیش از حرکت مشاهده می کنند، آقایی از آنجا عبور کرده و پس از سلام و احوالپرسی، کاروانیان را به توقف امر می دهد که آنان اظهار می دارند، ما مسافر و زائر کربلا هستیم، چون در این مکان آبی موجود نیست، قصد حرکت کرده ایم. آن آقای بزرگوار می فرمایند در همین مکان آب به قدر کافی وجود دارد که اکنون من نیز به شما کمک می کنم تا به آب دست یابید و سرانجام با کندن نقطه ای از زمین آب ظاهر می شود. کاروانیان با همان آب وضو ساخته و آماده ی به جای آوردن نماز می شوند، نماز جماعتی که امام آن حضرت ابا صالح المهدی (عج) بوده است.
advertising