دو قلعه ی هوهن شوآنگائو و نوی شوان اشتاین بر فراز تپه های باواریا آلمان

گردشگریآثار تاریخی

- 98/07/27
دو قلعه ی هوهن شوآنگائو و نوی شوان اشتاین بر فراز تپه های باواریا آلماندو قلعه‌ی «هوهِن شوآنگائو» (Hohenschwangau Castle) و «نوی شوان اشتاین» (Neuschwanstein) به‌خاطر ظاهر افسانه‌ای‌شان شهرت دارند، علاوه بر این، محل قرارگیری آن‌ها در جنوب ‌غربی منطقه‌ی رؤیایی باواریا آلمان نیز زیبایی این قلعه‌ها را دوچندان کرده است.

یکی از این قلعه‌ها، اقامتگاه دوران کودکی پادشاه لودویگ دوم بود و قلعه‌ی دیگر که به‌همت او ساخته شد، بر فراز تپه های شوانگاو قرار دارد و به «دریاچه‌ی آلپسی» (ALPSEE LAKE) و تفرجگاه روستایی کوچک هوهِن شوآنگائو مشرف است. دورتادور این قلعه‌ها را جنگل‌های انبوه فراگرفته‌اند و به‌همین دلیل در یک صبح پاییزی سرد، زمانی که برگ‌های رنگارنگ خودنمایی می‌کنند و مه غلیظ صبحگاهی حس‌وحال مرموزی به آن‌ها می‌دهد، واقعاً دیدنی و چشم‌نواز می‌شوند.
دو قلعه ی هوهن شوآنگائو و نوی شوان اشتاین بر فراز تپه های باواریا آلمان
همان لحظه‌ی اولی که در پایین تپه می‌ایستید، شکوه و عظمت قلعه‌ی سفیدرنگ نوی شوان اشتاین از میان مه پاییزی، شما را مبهوت خود می‌کند. پس از عبور از جاده‌ای شیب‌دار، به باجه‌ی بلیط‌فروشی می‌رسید و می‌توانید خود را برای یک گشت‌وگذار رویایی آماده کنید.

در ابتدا قلعه‌ی هوهِن شوآنگائو قرار دارد که اقامتگاه تابستانی خاندان سلطنتی باواریا بود و توسط پدر لودویگ دوم و ماکسیمیلیان دوم ساخته شد. پادشاه ماکسیمیلیان دوم، این منطقه را برای اولین بار در سال ۱۸۲۹ کشف کرد، زمانی که هنوز ولیعهد بود. در آن زمان چیزی به‌جز خرابه‌های قلعه‌ی شوان اشتاین (Schwanstein) دیده نمی‌شد که قدمت آن به قرن دوازدهم برمی‌گشت. پادشاه به حدی عاشق زیبایی طبیعی این منطقه شد که کار ساخت قلعه‌ی خودش را در سال ۱۸۳۳ در اینجا آغاز کرد.

قلعه‌ی تاریخی هوهِن شوآنگائو از روی معماری تودور و نئوگوتیک یکی از کاخ‌های انگلیسی ساخته شد و نسبت به قلعه‌ی دیگر، از زیبایی کمتری برخوردار است. با این حال، فضای داخلی آن ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارد که فقط بازدیدکنندگان آن می‌توانند این موضوع را تأیید کنند، چراکه عکس‌برداری از درون قلعه ممنوع است.

برای دکوراسیون اتاق ملکه از رنگ‌های آبی، صورتی و قرمز استفاده شده است که طراحی آن یادآور سفر پادشاه ماکسیمیلیان به ترکیه و یونان در سال‌های ۱۸۳۲ و ۱۸۳۳ هستند. اتاق پادشاه کمی ساده‌تر به نظر می‌رسد، هرچند پادشاه لودویگ دوم دستور طراحی یک آسمان پرستاره روی سقف اتاق را داده بود تا هنگام خواب از زیبایی ستاره‌ها و ماه لذت ببرد!

تابستان‌هایی که پادشاه لودویگ دوم در قلعه‌ی هوهِن شوآنگائو اقامت داشت، تأثیر زیادی بر او داشت و در همین جا بود که به حماسه‌های آلمانی، افسانه‌ها و اپراهای ریچارد واگنر علاقه‌مند شد. خیلی زود او به فکر ساخت قلعه‌ای برای خودش افتاد و وقتی به پادشاهی رسید، این رویا را محقق کرد. او در اتاقش در قلعه‌ی هوهِن شوآنگائو می‌نشست و با تلسکوپ به روند ساخت‌وساز قلعه‌ی رویایی و منحصربه‌فردش یعنی قلعه‌ی نوی شوان اشتاین نگاه می‌کرد.

در هر صورت، طراحی فوق‌العاده‌ی قلعه‌ی هوهِن شوآنگائو، آن را از سایر قلعه‌های اروپا متمایز می‌کند و مطمئناً ارزش دیدن دارد. علاوه بر این، با بازدید از این قلعه اطلاعات بیشتری از پادشاه لودویگ دوم به دست می‌آورید و درمی‌یابید که علاقه‌ی او به ساخت قلعه‌های رمانتیک متعدد به چه دلیل بوده است.

اگر می‌خواهید از شهر مونیخ با خودرو به قلعه‌ی هوهِن شوآنگائو بروید، حدود یک ساعت و ۴۰ دقیقه در راه خواهید بود. چهار پارکینگ در این منطقه وجود دارد که از هشت صبح تا هشت شب خدمات‌رسانی می‌کنند. چنانچه از حمل‌ونقل عمومی استفاده می‌کنید، با قطار به شهر فوسن بروید و بعد با اتوبوس راهی هوهِن شوآنگائو شده و در ایستگاه قلعه‌های هوهِن شوآنگائو - نوی شوان اشتاین از اتوبوس پیاده شوید.

بازدید از فضای داخلی قلعه‌ی هوهِن شوآنگائو فقط از طریق تورهای گروهی امکان‌پذیر است. برای این منظور به مرکز فروش بلیط در هوهِن شوآنگائو مراجعه کنید و با خرید بلیط از گشت‌وگذار در درون قلعه لذت ببرید. مرکز فروش بلیط در فصل بهار و تابستان از هشت صبح تا ۵:۳۰ عصر و در پاییز و زمستان از ۹ صبح تا ۳:۳۰ فعالیت می‌کند.

برای اینکه مدت زمان زیادی را در صف شلوغ بلیط سپری نکنید، ترجیحاً حداقل دو روز قبل از مراجعه به‌صورت اینترنتی اقدام به خرید بلیط کنید. با اینکه مبلغ رزرو گران‌تر است، اما وقتی به این منطقه بیایید و صف طولانی آن را مشاهده کنید، می‌بینید که پرداخت پول بیشتر، ارزشش را داشته است. بسته به اینکه قصد بازدید از کدام قلعه را دارید، می‌توانید انواع مختلف بلیط را خریداری کنید. در صورت خرید بلیط کینگ می‌توانید به تماشای هر دو قلعه بروید.

تورهای قلعه‌ی هوهِن شوآنگائو حدود ۳۵ دقیقه طول می‌کشد و به زبان‌های آلمانی، انگلیسی یا راهنمای صوتی قابل حمل به چند زبان مختلف به علاقه‌مندان ارائه می‌شود. برای اقامت در این منطقه نیز می‌توانید به روستای هوهِن شوآنگائو یا شهر کوچک فوسن بروید که در حدود چهار کیلومتری آن قرار دارد.
advertising