قلعه استرلینگ بزرگترین و مهم ترین قلعه تاریخی استکاتلند

گردشگریآثار تاریخی

- 97/11/15
قلعه استرلینگ بزرگترین و مهم ترین قلعه تاریخی استکاتلند

دژ استرلینگ


دژ یا قلعه ی استرلینگ، یکی از بزرگترین قلعه‌ها و همچنین از نظرتاریخی و معماری از مهم‌ترین قلعه‌ها در اسکاتلند است که در بالای تپه‌ای قرار دارد.بر بلندای صخره‌های بلند و مشرف به دره منتهی به رودخانه «فورث» (Forth) در اسکاتلند واقع شده است.
قلعه استرلینگ بزرگترین و مهم ترین قلعه تاریخی استکاتلند
این قلعه از سه طرف توسط صخره‌هایی با شیب تند احاطه شده و موقعیت دفاعی نیرومندی را به‌وجود آورده‌است. دژ استرلینگ یک بنای باستانی حفاظت ‌شده است و در حال حاضر به‌عنوان یک جاذبه ی توریستی، توسط اسکاتلند تاریخی (میراث فرهنگی) مدیریت می‌شود.

بسیاری از ساختمان‌های اصلی تاریخی این قلعه در قرن های پانزدهم و شانزدهم ساخته شده‌اند و چند سازه نیز از قرن چهاردهم باقی مانده‌است. اما استحکامات خارجی مشرف به‌شهر در اوایل قرن هجدهم بنا شده‌اند. چند پادشاه و ملکه ی اسکاتلند، از جمله ماری ملکه ی اسکاتلند، در سال ۱۵۴۲ میلادی، در دژ استرلینگ تاج‌گذاری کرده‌اند.

قلعه ی استرلینگ (Stirling Castle) دست کم هشت بار مورد محاصره قرار گرفته که آخرین بار آن در سال 1746 میلادی، در طول جنگ‌های استقلال اسکاتلند بوده‌است که شاهزاده چارلز ادوارد استوارت در تلاش برای گشودن قلعه ناکام ماند.قلعه استرلینگ محل بسیاری از جنگ های مهم در تاریخ اسکاتلند بوده است.
advertising