آیس ریزن ولت اتریش بزرگ ترین غار یخی دنیا

گردشگریجاذبه های طبیعی

- 97/09/01
آیس ریزن ولت اتریش  بزرگ ترین غار یخی دنیا

زیباترین غار یخی جهان آیس ریزن ولت اتریش


غار یخی آیس ریزن (Eisriesenwelt) ولت بزرگ ترین غار یخی دنیا از جنس یخ و آهک واقع در 40 کیلومتری شهر سالزبورگ در کشور اتریش واقع شده است. طی تحقیقاتی که دانشمندان در رابطه با قدمت این غار یخی داشته اند، قدمت آن را به 100 میلیون سال پیش تخمین زده اند که بر اثر گذر رودخانه ی سالزچ تشکیل شده است و از ابتدا نیز به این صورت که العان هست نبوده و طی این سال ها تغییرات و دگرگونی های بسیاری در داخل و خارج آن صورت گرفته است.

کل مسیر غار یخی آیس ریزن ولت 42 کیلومتر است که برای بازدید تنها می توانید یک کیلومتر از آن را طی کنید که بعد از این مسیر پوشش غار از سنگ آهک می باشد. گردشگران تور اتریش جالب است بدانند که ورودی اصلی غار تنها یک ماه از سال باز است و مابقی ماه ها توسط برفی که به سمت آن می رود و سرمای زیادی که داخل غار وجود دارد همه جا از برف و یخ پر می شود.
آیس ریزن ولت اتریش  بزرگ ترین غار یخی دنیا

تاریخچه بزرگترین غار یخی دنیا


زیباترین غار یخی جهان آیس ریزن ولت در سال 1879 توسط یک دانشمند علوم طبیعی در سالزبورگ، به نام "آنتونی پوسلت" کشف شد. قبل از اینکه پوسلت بزرگترین غار یخی جهان آیس ریزن ولت را کشف کند، تنها افراد بومی از وجود این غار مطلع بودند و براساس باورهای قدیمی شان این غار را دروازه جهنم می دانستند و به آن نزدیک نمی شدند.
آنتون پولست یک سال پس از کشف غار، کشف خود را در مجله کوهنوردی منتشر کرد ولی استقبالی از آن نشد و دوباره غار یخی به فراموشی سپرده شد.

یکی از پژوهشگران به نام "الکساندر فون مارک" پس از گذشت چندین سال دستاورد های پولست را مورد بررسی قرار داد. مارک به کمک گروهی از علاقمندان و کاوشگران در سال 1921 گروهی برای بررسی غار آیس ریزن ولت عازم اتریش شدند که در مدت زمان کوتاهی به اکتشافات خوبی رسیدند.
در سال 1920، اتاقکی برای کاوشگران در منطقه کوهستانی تعبیه شد. مدتی نگذشت که گردشگران زیادی از سراسر دنیا برای دیدن غار یخی آمدند.

بهترین فصل سفر


در فصل بهاربا آب شدن برف کوهها و با ذوب شدن آب این برفها از طریق شکاف هایی که وجود دارد وارد غار می شود و هنگامی که آب ها به پایین ترین و سردترین بخش غار می رسند به آرامی یخ می زنند و منظره فوق العاده ای را در درون غار می سازنند و در فصل زمستان باد های سرد از بیرون به داخل غار می وزند و برف های داخل غار را منجمد می کنند و در فصل تابستان باد های سرد از داخل غار به سمت ورودی می وزند و مانع ذوب شدن یخ ها می شوند و بدین صورت غار یخی ایس ریزن وایت به وجود می آید.
advertising