غار جعیتا بیروت یکی از اصلی ترین جاذبه های توریستی لبنان

گردشگریجاذبه های طبیعی

- 97/08/30
غار جعیتا بیروت یکی از اصلی ترین جاذبه های توریستی لبنان

غار جعیتا بیروت فینالیست رقابت 7 عجایب طبیعی جهان


یکی از زیباترین شگفتی های طبیعت در خاورمیانه و در جهان غار خیره کننده جعیتا می باشد. غار جعیتا 2 کیلومتر در دل کوه ها و ۶ کیلومتر در شمال بیروت امتداد می یابد. غار مرکب و سنگ آهکی که متشکل از دو قسمت مجزا است. غار بالایی و غار پایینی به نحوی متصل هستند. تقریبا هر گردشگری که به بیروت سفر می کند بازدید از این مکان را در برنامه خود می گنجاند.

غار جعیتا (Jeita Grotto) که طولانی ترین غار در خاورمیانه نام گرفته است در 18 کیلومتری شمال بیروت قرار دارد. جعیتا از دو غار سنگ آهکی جداگانه، ولی به هم پیوسته تشکیل شده است و حدود 9 کیلومتر طول دارد. غار جعیتا با شگفت انگیزترین تراکم از استالاکتیت و استالاگمیت در جهان، به عنوان غرور و افتخار لبنان دیده می شود و فینالیست رقابت 7 عجایب طبیعی جهان بوده است.
غار جعیتا بیروت یکی از اصلی ترین جاذبه های توریستی لبنان

تاریخچه غار جعیتا


این غار محل سکونت انسان های ماقبل تاریخ بوده است و شواهد نشان می دهد که قبلا برای تولید شمشیر از آن استفاده می شده است. کشیش ویلیام تامپسون، یک مبلغ مذهبی آمریکایی، غار را در سال 1836 کشف کرد. گفته می شود که تامپسون پیش از شلیک تا 50 متر در غار پیش می رود. پس از آن به وسیله پژواک شلیک گلوله اطمینان می یابد که غار بسیار مهمی را کشف کرده است. کاشفان لبنانی از سال 1940 غار را مورد اکتشاف قرار داده اند و تاکنون 9 کیلومتر از آن را کشف کرده اند. این غار در ابتدا به دلیل رودخانه جاری در آن با نام نهر الکلب شناخته می شد. پس از نام گذاری های متعدد نام جعیتا به معنی صدای آب برای آن انتخاب شد.

غار بالایی


بر خلاف غار پایینی، مسیر غار بالایی را می توانید با پای پیاده بپیمایید. دسترسی به وسیله مسیر بتنی بر روی پایه هایی به طول 117 متر ممکن شده است. غار بالایی اشکال متبلور زیادی مانند استالاگمیت، طاقدیس، استخر، قارچ، ستون، و پرده ها را در معرض دید شما قرار می دهد. در این غار سه تالار وجود دارد. اولین تالار به نام تالار سفید، یکی از چشمگیر ترین و طولانی ترین چکنده های جهان، به طول 8/2 متر را در خود جای داده است. دوم تالار به سبب رنگ آن به نام تالار قرمز خوانده می شود. سومین تالار مرتفع ترین در بین سه تالار است و 120 متر ارتفاع دارد.

تفریح در غار جعیتا


جعیتا یکی از اصلی ترین جاذبه های توریستی لبنان است و ویژگی های جذاب دیگری را نیز در خود جای داده است، از جمله قطاری در مسیر برگشت، تله کابین، باغ وحشی کوچک و چندین مجسمه. در این منطقه مغازه های متعدد فروش سوغات، شامل محصولات دست ساز لبنان، و همچنین چندین رستوران با غذاهای سنتی لبنان پذیرای شما هستند.

مسیر دسترسی


بهترین راه رسیدن به غار جعیتا حرکت از بیروت است. این غار تنها 18 کیلومتر از شمال بیروت فاصله دارد. در عین حال برای دوری از مسیر بزرگراه بیروت می توانید از داورا سوار مینی بوس شوید. مینی بوس در 5 کیلومتری جعیتا شما را پیاده خواهد کرد که ادامه مسیر تا غار به وسیله تاکسی های حاضر در محل امکان پذیر است.

زمان بازید از غار


غار در اکثریت قریب به اتفاق سال، هر روز هفته به غیر از دوشنبه ها، باز است. ساعات کار آنجا به زمان سال بستگی دارد. در نتیجه توصیه می کنیم برای بازدید از محل با تور خود هماهنگ کنید. هر سال، غار به مدت حدود 4 هفته از اواخر ژانویه تا اوایل فوریه بسته می شود. در فصل زمستان، به دلیل افزایش سطح آب غار پایینی بسته می شود. درجه حرارت داخل غار در تمام سال 61 درجه فارنهایت (16 درجه سانتیگراد) ثابت است.
متاسفانه، هیچ هتل یا مکانی برای اقامت در نزدیکی این مکان وجود ندارد. با این حال، هتل های بسیار متعددی برای اقامت در بیروت در اختیار گردشگران قرار دارد.
advertising