پورتو پرنسیا فیلیپین طولانی ترین رودخانه ی سرپوشیده دنیا

گردشگریجاذبه های طبیعی

- 97/08/30
پورتو پرنسیا فیلیپین طولانی ترین رودخانه ی سرپوشیده دنیا

پورتو پرنسسکا طولانی ترین رودخانه زیر زمینی کشتیرانی جهان


فیلیپین از کشورهای جنوب شرقی آسیا است که به دلیل داشتن طبیعت بی همتا همیشه مشهور بوده است. فیلیپین سرزمینی است که هرچه به آن سفر کنید و از دیدنی های آن بازدید کنید، باز هم کافی نیست. یکی از دیدنی هایی که نباید آن را از دست بدهید پارک ملی پورتو پرنس یا پورتو پرنسسکا در شهر پورتو پرنسس می باشد. این پارک دارای گونه های گیاهی و جانوری منحصربه فردی است. یکی از زیباترین جاذبه های این پارک، رودی است که در آن جاری است که طولانی ترین رودخانه ی سرپوشیده دنیا محسوب می شوید، به همین دلیل سالانه میلیون ها توریست به این پارک ملی مراجعه می کنند.

این شهر یک بهشت به تمام معنا است که در سواحل شمالی جزیره پالوا قرار گرفته است. مناظر دست نخورده و حیات وحش منحصر بفرد این منطقه باعث شده است که این شهر دوست داشتنی به یکی از پدیده های طبیعی منحصر به فرد جهان تبدیل شود. رودخانه زیرزمینی پورتو پرنسیا در یک پارک ملی محافظت شده در همین منطقه قرار گرفته است. این رودخانه ی زیبا، طولانی ترین رودخانه زیر زمینی کشتیرانی در جهان است. شما در این رودخانه می توانید به قایقرانی مشغول شوید و ساعاتی را با نعمت های طبیعی خداوند خلوت کنید. پورتو پرنسس یکی از مکان هایی است که باید پیش از مرگ آن را ببینید. این رودخانه، از عجایب هفتگانه ی طبیعت دنیا می باشد و از معروف ترین و زیباترین رودخانه های جهان به شمار می رود. نام اصلی و کامل این رودخانه پورتو پرنسس است که مخفف کلمات پورتو و پرنسسکا می باشد. این رود زیبا 8.2 کیلومتر طول دارد و شمال شرقی شهر پورتو پرنسس را به استان پالاوان وصل می کند.
پورتو پرنسیا فیلیپین طولانی ترین رودخانه ی سرپوشیده دنیا
یکی از بخش هایی که باعث زیبایی های بی همتای پورتو پرنسس می شود؛ سقف این رودخانه است که از سنگ هایی از جنس آهک تشکیل شده اند و به همین دلیل آب از لابه لای آن ها نفوذ می کند. آبشارهایی کوچک و بزرگ خیره کننده، غارهایی با اندازه های گوناگون که به صورتی به هم متصل شده اند که راهی باز کنند تا آب های این رودخانه عبور کنند باعث شده است تا این رود به رودخانه ی زیرزمینی مشهور شود. طی میلیون ها سال آب آرام آرام از میان این صخره های آهکین عبور کرده تا چنین پدیده ی خارق العاده ای ساخته شود. پارک ملی پورتو پرنسس در سال 1992 میلادی بازگشایی شده است و همان هنگام نامش در فهرست یونسکو به ثبت رسید.

در سال 2010 گروهی از محققان زمین شناس کشف کردند که بر فراز این رودخانه دو چاله ی عمیق وجود دارد که آب را در خود نگه می دارند و آن را به درون رود رها می کنند و تا آن زمان کسی به این چاله های پر از آب توجهی نکرده بود.

کانال های پیچ در پیچ از جنس سنگ، غارهایی عمیق که ارتفاعشان به 300 متر می رسد، در کنار آب هایی که از تمامی سنگ ها به پایین سقوط می کنند، همه و همه باعث زیبایی و جلوه خاص این مکان زیبا می شود. با وجود اینکه می توان در رود قایق رانی کرد و از آب زلال و صخره های تنومند آن لذت برد، اما غارهای این ناحیه گاهی آن قدر تنگ و تاریک هستند که به دلیل کمبود اکسیژن ، امکان بازدید از آنها وجود ندارد و به محلی برای زندگی خفاش ها تبدیل شده است.

رودخانه ی زیرزمینی پورتو پرنسس در سال 2011 به عنوان یکی از عجایب هفتگانه ی طبیعت دنیا معروف شد و در سال ۲۰۱۲ رسما به عنوان یکی از عجایب هفتگانه ی دنیا در نظر گرفته شد.
برای ورود به این رودخانه زیرزمینی باید کمی قایق سواری کنید. قایق های گردشگری، بازدیدکنندگان را در مسیری قرار می دهد که قندیل های عظیم الجثه ای آن را فراگرفته است و زیبایی بی نظیری به این محل داده است.گردشگران می توانند با قایق های مخصوص و به همراه راهنما وارد این غار رودخانه ای بشوند. عرض ورودی ها حدود ۱۲۰ متر و ارتفاع آنها حدود 60 متر است.

در سال 2010، گروهی از زمین شناسان و طرفداران محیط زیست متوجه شدند که این رودخانه زیرزمینی دارای طبقه دوم می باشد؛ به این معنا که در داخل غار آبشارهای کوچکی وجود دارند. آن ها همچنین از وجود یک گنبد در غار با ارتفاع 300 متر بالاتر از رودخانه، اشکال صخره ها، خفاش های بزرگ، حفره عمیق آبی در رودخانه، کانال های رودخانه، یک غار عمیق دیگر، همچنین موجودات دریایی خبر دادند. مناطق عمیق تر این رودخانه زیرزمینی به دلیل فقدان اکسیژن، غیرقابل کشف و مشاهده هستند.

پارک ملی پورتو پرنسس دارای چشم انداز بسیار زیبایی از کوه های اطراف می باشد. به طور کلی، این منطقه از تنوع زیستی بی نظیری برخوردار است و شامل یک اکوسیستم کوهستان و دریا می باشد و همچنین یکی از مهمترین جنگل های آسیا را در خود جای داده است.

طول غار رودخانه زیرزمینی بیش از 24 کیلومتر است و شامل بخش طولانی 8/2 کیلومتری از رودخانه کابایوگان است. این رودخانه پیش از اینکه روانه دریای غربی فیلیپین شود، در داخل غار جریان دارد و امکان قایق سواری تا 4/3 کیلومتر را برای گردشگران فراهم می آورد.

این غار زیبا مملو از سنگ های استالاکتیت و استالاگمیت و چندین اتاق بزرگ است که در این زمینه می توان به اتاق 360 متری ایتالیایی اشاره کرد.
اتاق ایتالیا یکی از فضاهای موجود در این غار است که به عنوان یکی از بزرگ‌ ترین اتاق‌های غاری جهان شناخته شده است.
advertising