آبشار سمبی شهرستان بهشهر مازندران

گردشگریجاذبه های طبیعی

- 98/05/25
آبشار سمبی شهرستان بهشهر مازندران

آبشار سمبی مازندران


آبشار سمبی (sombi) در استان مازندران در نزدیکی روستای یخکش از توابع شهرستان بهشهر قرار دارد. روستا در 54 کیلومتری شرق شهرستان بهشهر و در منطقه هزار جریب بخش یانه سر قرار دارد. یخکش از شمال به جنگل‌های انبوه رشته کوه البرز و منطقه شکار ممنوع هزار جریب و از جنوب به رودخانه بزرگ نکا که بسمت شهرستان نکا جاریست وصل و از شرق به روستای اوارد که جز حوزه استحفاظی شهرستان گلوگاه وصل واز غرب به روستای پچیم منتهی می‌شود.
آبشار سمبی شهرستان بهشهر مازندران
جنگل‌های انبوه این روستا با داشتن درختان سر به فلک کشیده‌ای چون سوردار و سرخ‌دار، موزی، انجیلی و کچب و… مناظر زیبایی خلق کرده است. این منطقه دارای حیات وحش بسیار غنی همچون پلنگ، خرس، گرگ، روباه، شغال و پرندگانی از قبیل تیرنگ، کبک، کبوتر صحرایی و … است.

آبشار در مسیر رودخانه سمبی ایجاد شده است. آبی که که از داخل ارتفاعات اطراف سرچشمه میگیرد بعد از 200 متر جاری شدن در جنگل از ارتفاع 30 متری از جند مسیر به پایین میریزد و منظره‌ای خاص و زیبا را در دل طبیعت بوجود می‌آورد که هر گردشگری را به سوی خود می کشاند. برکه‌ای هم در مسیر آبشار وجود دارد که می‌تواند گردشگران را از سفر به این نقطه شگفت‌زده‌تر کند.
advertising