آبشار تیرکن سوادکوه استان مازندران

گردشگریجاذبه های طبیعی

- 98/03/26
آبشار تیرکن سوادکوه استان مازندران

آبشار تیرکن مازندران


بهشت طبیعت گردی ایران استان مازندران است. طبیعت، تمامی جلوه های خود را در این استان به نمایش گذاشته است. کوه های مرتفع، رودخانه ها و آبشارهای زیبا، دریاچه های پهناور و جنگل های انبوه شهرستان سوادکوه، بهترین مکان را برای علاقه مندان به ماجراجویی و طبیعت گردی فراهم کرده اند. هفت آبشار سوادکوه یکی از این مناظر بی نظیر می باشد.
آبشار تیرکن سوادکوه استان مازندران

هفت آبشار سوادکوه


در روستای تیرکن (در دهستان درازکلا) و مرز میانی شهرستان سواد کوه و بابل، در میان جنگل انبوه لفور، هفت آبشار کوچک و بزرگ قرار دارند که آن ها را با نام هفت آبشار سواد کوه می شناسند. این آبشارها به هفت آبشار تیرکن هم معروف هستند. آبشار اصلی، حدود 9 متر ارتفاع دارد و حوضچه ای که در زیرش ایجاد شده است، محل مناسبی برای آبتنی و آب بازی ایجاد کرده است . جنگل، رودخانه و آبشار در این جا دور هم جمع شده اند تا سفری مفرح و دلچسب را برایتان رقم بزنند.

مرتع کالبکوشت که در اطراف روستای تیرکن وجود دارد و هفت آبشار سوادکوه در آن واقع شده، حدود 200 هزار متر مربع وسعت دارد. در محدوده ی این مجموعه آبشارها و مراتع اطراف آن گونه های مختلفی از گیاهان و درختان وجود دارند که به ترتیب کمیت درختان عبارتند از : توسکا، ممرز، کهلو، کراد، انجیلی، افرا، وولی، نمدار، ملج، شیردار، ازگل ... . اما متاسفانه گونه های ملج و نمدار و وولی به دلیل کرم درخت خوار از بین رفته اند .

مسیر دسترسی آبشار تیرکن


برای رسیدن به آبشار باید ایتدا به روستای تیرکن رفت که مسیر آسفالته دارد و از آنجا تا مجموعه آبشارها در حدود 2 ساعت پیاده روی در شیب ملایم است. آبشار اصلی که به آبشار تیرکن شهرت دارد حوضچه کوچکی ایجاد کرده است. مجموعه آبشار در مسیری به طول 3 کیلومتر در دل جنگلهای درازکلا واقع شده اند. برای دسترسی به روستای تیرکن و هفت آبشار ابتدا به بابلکنار، سپس درازکلا، جاده سمت راست پادگان و سپس روستای تیرکن خواهد بود.
advertising