چشمه آبگرم سرخا بندرعباس

گردشگریجاذبه های طبیعی

- 98/02/19
چشمه آبگرم سرخا بندرعباس

روستای سرخا بندرعباس


روستای سرخا در فاصله یکصد کیلومتری از شهر بندرعباس و با فاصله 20 کیلومتری دهستان سیاهو قرار دارد این روستا با جمعیتی حدود 250 نفر یکی از روستا های شرقی منطقه سیاهو می باشد که از شرق 35 کیلومتر بصورت جاده خاکی تا شهر تخت فاصله دارد .
چشمه آبگرم سرخا بندرعباس
سرخا از قدیم دارای آب و هوای بسیار خوبی برخوردار بوده و محصول کشاورزی آن نارنگی است و بیشتر مردم به دامداری مشغول هستند اکثر مردم سرخا مرکز استان بندرعباس زندگی می کنند و در تعطیلات به خانه های خود میروند و از هوای پاک لذت می برند. مردم منطقه سرخا را به خاطر آبگرم های داغ و با خواص درمانی اش می شناسند و در زمستان مسافران زیادی جهت استفاده از این آبگرمها به سرخا سفر می کنند.

ویژگی های آبگرم سرخا


آبگرم سرخا از سه سر چشمه بزرگ تشکیل شده که در کنار آنها چندین سرچشمه های کوچک وجود دارد که دمای آنها با هم متفاوت است دمای آب آبگرم از 50 درجه سانتیگراد بالای صفر شروع و تا 20 درجه بالای صفر می رسد . آب گرم سرخا دارای دو آبگرم به نام های «آب گرم کلم» و «آب گرم بزی» است آبگرم کلم که دمای حدود 50 درجه سانتی گراد بالای صفر دارد خواص درمانی بسیاری دارد.در حال حاضر حوضچه ای برای استحمام زنانه و مردانه جداگانه احداث شده است

یکی از دلایل پیدایش چنین آبگرمی در منطقه سرخا به دلیل وجود کوه آتشفشان در منطقه می باشد ، آب چشمه با سنگ های زیرزمینی و داغ تماس پیدا می کند، و چشمه آب گرم به وجود می آید . درجه گرمای آب در این نوع چشمه ها به بیش از 94 درجه سانتی گراد می رسد. دمای چشمه آبگرم سرخا در بعضی از فصول سال به 80 درجه سانتی گراد می رسد.
advertising