چشمه های آبگرم پاموکاله ترکیه

گردشگریجاذبه های طبیعی

- 97/11/14
چشمه های آبگرم پاموکاله ترکیه

حوضچه‌ های آهکی پاموکاله


یکی دیگر از جاذبه های طبیعی و دیدنی ترکیه که توجه بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی این کشور را به خود جلب کرده ‏است پاموکاله است. استخرهای آبگرم طبیعی طبقاتی که به رنگ سفید ، جذابیت خاصی دارند و منظره ای چشم نواز را ایجاد ‏کرده اند. پاموکاله جاییست که همیشه پر از بازدیدکننده است.‏
چشمه های آبگرم پاموکاله ترکیه
امروزه ، پاموکاله به طور رسمی در یونسکو به ثبت رسیده است و در صدر لیست دیدنی هایی بسیاری از افرادی که می خواهند ‏ترکیه را بگردند قرار دارد. به طور کل استخر آبگرم این منطقه به طول 2700 متر و عرض 600 متر است.استخر آبگرم ‏پاموکاله بسیار بزرگ است چرا که از 17 استخر آبگرم که تبدیل به یکی شده اند تشکیل شده است. ‏

در این منطقه 17 چشمه آب گرم وجود دارد که دمای آن‌ها از 35 تا 100 درجه متغیر است. این محل، بزرگ‌ ترین نمونه در نوع خود در جهان است که با تشکیل رسوب املاح آهکی با زیبایی حیرت‌انگیزی به وجود آمده و تا شعاع چند کیلومتری اطراف خود را تحت تأثیر قرار داده است. گفته می‌شود که آب درون حوضچه‌ های آهکی پاموکاله برای درمان بسیاری از بیماری‌های مزمن نظیر بیماری‌های قلبی، فشارخون، مشکلات مربوط به دستگاه گردش خون، بیماری‌های گوارشی، ناراحتی‌های عصب و... سودمند است.

بهترین فصل سفر


از آنجا که پاموکاله در منطقه دریای اژه و دره رودخانه مَندَرَس واقع شده‌ است، در بیشتر فصول سال آب‌ و هوای معتدل و بسیار مطلوب دارد. به دلیل زمستان‌های بارانی و تابستان‌های گرم و داغ کشور، گردشگران زیادی از سواحل دریای اژه و آنتالیا به پاموکاله می‌آیند.

مسیر دسترسی


استفاده از اتوبوس، بهترین و راحت‌ترین راه دسترسی به این منطقه است. در طول روز و در ساعت‌های مختلف اتوبوس‌های بسیاری از آنتالیا راهی پاموکاله می‌شوند یا همچنین می‌توانید با تورهای یک‌روزه بازدید از پاموکاله همراه شوید. با خودرو از کوش آداسی تا این شهر حدود 3 ساعت، از آنتالیا و مارماریس به مدت 4 ساعت و از بدروم 5 ساعت طول می‌کشد. با اتوبوس‌ و مینی‌بوس‌های دنیزلی نیز می‌توانید در عرض 40 دقیقه به این محل زیبا برسید.
advertising