تنگه لی لی شهرستان دورود استان لرستان

گردشگریجاذبه های طبیعی

- 97/11/15
تنگه لی لی شهرستان دورود استان لرستان

تنگه سورپیلو لرستان


استان لرستان از سرسبزترین و پر جاذبه ترین استان های ایران است که جاذبه های طبیعی، فرهنگی و تاریخی بسیاری دارد. شاید قدمت تاریخی لرستان را بتوان به دوران مادها دانست. در نتیجه از زمان های قبل از میلاد مسیح این خطه جایگاه بزرگی برای آدمیان این سرزمین داشته و همواره در آن سکونت داشته اند. در اطراف یکی از شهرستان های معروف این استان به نام دورود جاذبه های طبیعی فوق العاده زیبایی وجود دارد که هر یک خصوصیاتی منحصر به فرد داشته و جاذب گردشگران و طبیعت گران فراوانی است.تنگه لی لی یکی از این جاذبه هاست.
تنگه لی لی شهرستان دورود استان لرستان
تنگه لی لی که به تنگه سورپیلو نیز شهرت دارد در 20 کیلومتری شرق شهرستان دورود و در موقعیت جغرافیایی N 33 26 E 49 12 استان لرستان واقع است. این تنگه در مجاورت روستای چمنار و نرسیده به روستای سیرم قرار گرفته و دارای حوضچه های آب است که عمق آنها در بعضی موارد به 2 متر هم میرسد.

آب خنک این تنگ زیبا که دارای حوضچه هایی دیدنی است، در هوای گرم تابستان برای آب تنی کردن بسیار فرحبخش است. . رودخانه ماربره از میان دره های عمودی صخره ای دره ای زیبا ایجاد کرده که در سالهای اخیر مورد توجه طبیعتگردان قرار گرفته است. عبور از تنگه نیازمند مهارتهای شنا و دست به سنگ شدن است.
advertising