آشنایی با نرم افزار Excel

علمی و تکنولوژینرم افزار

- 97/09/11
آشنایی با نرم افزار Excelاکسل یک نرم افزار صفحه گسترده می باشد و یکی از نرم افزارهای بسته مجموعه آفیس (Office) محصول شرکت مایکروسافت است که در دسته برنامه های اداری (Desktop Application) این مجموعه قرار دارد.

از این برنامه می توان برای انجام محاسبات ریاضی و کشیدن نمودار به وسیله ابزارهای گرافیکی ، جداول میله‌ای، چارت‌ها، فرمول‌ها و توابع به شکل مختلف استفاده نمود. اکسل توانایی انجام محاسبات سخت ریاضی را دارد و شاید کمتر کسی باشد که برای ذخیره سازی و تجزیه و تحلیل اطلاعات حسابداری و یا ریاضی، از اکسل استفاده نکرده باشد و البته این نرم افزار از سلول‌هایی در ستون‌ها و سطر‌های خود برای مدیریت، سازماندهی و انجام عملیات محاسباتی روی داده‌ها استفاده می‌کند.
شاید بر این فکر باشید که اکسل صرفا به اعداد محدود می باشد اما اینطور نیست و می‌توانید به آن متن، عکس، ویدئو و چیزهای دیگری برای مدیریت ،توالی و مشاهده‌ی ساده‌تر اطلاعات اضافه نمایید.
آشنایی با نرم افزار Excel

ایجاد یک سند Excel :


زمانی مجموعه نرم افزاری ۲۰۰۷ Office را در سیستم عامل خود نصب نمودید، مشاهده خواهید کرد که در لیست برنامه های ویندوز، نرم افزار Excel، به همراه دیگر مجموعه نرم افزارهای آفیس در پوشه مربوطه نمایش داده خواهد شد.

چطور یک سند Excel ایجاد نمایید:


حالا برای اینکه یک سند Excel ایجاد نمایید باید از منوی Start در ویندوز، گزینه All Programs را انتخاب کرده و با کلیک بر روی پوشه Office Microsoft، روی آیکون Microsoft Office Excel 2007 کلیک کنید.به این صورت یک سند اکسل ایجاد می شود.

موارد کاربرد اکسل :


اکسل کاربردهای زیادی دارد که موارد عمومی آن را توضیح خواهیم داد وشامل: مدیریت بودجه برای خانواده‌ها یا دارایی‌ کسب و کارها
مدیریت تقویم‌ها و برنامه ها
پیگیری پروژه‌ها، فروشنده‌ها و مشتری‌ها و سوابق سلامت اشخاص
مدیریت فاکتور‌ها و رسید‌ها
مدیریت اموال
ایجاد چک لیست و لیست وظایف
محاسبات مالی، وام، بدهی و ... .

البته این کاربردهای اکسل می تواند موارد دیگری راهم شامل می شود که می توانید آنها را پیدا کنید.
advertising