آموزش کار با نرم افزار پینت ویندوز و نحوه ویرایش عکس

علمی و تکنولوژینرم افزار

- 97/08/21
آموزش کار با نرم افزار پینت ویندوز و نحوه ویرایش عکس

نرم افزار ویرایشگر تصویر پینت


یینت (به انگلیسی: Paint) یک برنامه نقاشی گرافیکی است که در بسیاری از نسخه‌های ویندوزهای مایکروسافت وجود دارد. به این نرم‌افزار همچنین ام‌اس‌پینت یا مایکروسافت پینت نیز می گویند برنامه فایل‌های با فرمت‌های نگاشت بیتی ویندوز(۲۴-بیت، ۲۵۶ رنگ، ۱۶ رنگ و مونوکروم همه با پسوند bmp.) ،جی‌پی‌ئی‌جی و جیف(بدون حرکت یا ناپیدایی، اگرچه نسخه‌های ویندوز ۹۸، یک نسخه به‌روز شده ویندوز ۹۵ و ویندوز ان‌تی۴ بعداً پشتیبانی می‌کردند)، پی‌ان‌جی و تی‌آی‌اف‌اف باز و ذخیره می‌کند. برنامه در دو مد رنگی و مد دو رنگ سیاه و سفید کار می‌کند و مد گری‌اسکیل را ندارد. این نرم‌افزار به خاطر سادگیش در ناولین نسخه‌های ویندوز به سرعت یکی از پرکاربردترین نرم‌افزارها شد
آموزش کار با نرم افزار پینت ویندوز و نحوه ویرایش عکس

نحوه ویرایش عکس با نرم افزار پینت


اگر عکسی دارید که فکر می‌کنید با کمی تغییرات روی آن بدهید، استفاده از یک نرم افزار سبک که کار شما را راه بیاندازد، فکر خوبی است. به عنوان مثال، فرض می‌کنیم برای وبلاگ‌تان می‌خواهید یک عکس متناظر را یک مطلب را ادیت کنید. شاید بیشترین تغییری که قرار است روی عکس بدهید، این باشد که سایز آن را کمی کوچک یا بزرگ کنید و یک جمله یا آدرس وبلاگ‌تان را در گوشه پایین آن درج نمایید.
مهم نیست که عکس را از اینترنت دریافت کردید یا با گوشی یا دوربین شخصی خود گرفته‌اید. مهم این است که نرم افزار paint به دلیل ساده بودن، بدون گچ کردن شما، کارهای مد نظر شما را انجام می ‌دهد.
درست است که paint به دلیل سادگی، ابزارهای فراوانی برای ویرایش عکس ندارد، ولی باید گفت، اگر منظور شما از ویرایش عکس اندکی تغییر دادن در عکس برای زیباتر جلوه کردن آن باشد، paint به خوبی از پس این وظیفه بر خواهد آمد.
advertising