نرم افزار Rational Rose ابزار مدل سازی نرم افزاری

علمی و تکنولوژینرم افزار

- 97/09/09
نرم افزار Rational Rose ابزار مدل سازی نرم افزاریRational Rose نرم افزاری قدرتمند می باشد که به وسیله این برنامه می توانیم قبل از اینکه کدی بنویسیم، سیستم خود را بصورت مدل درآوریم و این امکان را به ما می دهد که مطمئن شویم سیستم از ابتدا معماری معتبری دارد. با استفاده از این مدل، می توان به راحتی روال طراحی را در عین ارزان و کم هزینه بودن آن اداره و کنترل نمود به زبان ساده تر ابزاری است که به تجزیه و تحلیل سیستم های نرم افزاری کمک می نماید.

نرم افزار Rational Rose ابتدا متعلق به شرکت Rational بود اما در ۲۰ فوریه ۲۰۰۳ توسط شرکت IBM خریداری شده است. این ابزار مدل سازی نرم افزاری از طریق زبان مدل سازی UML می باشد.

نرم افزار Rational Rose به عنوان یک نرم افزار تخصصی می باشد که با استفاده از مهندسی نرم افزار، برای طراحی مدل های کد و تولید کدهای پیش تولید، برای پروژه های بسیار بزرگ بکار می رود و به گونه ای راهنمایی می نماید.
تجزیه و تحلیل مکانیزم و ساختارهای بزرگ که نیاز به محاسبات و برآورد مقیاسی دارند با این نرم افزار انجام می شود. با این برنامه به راحتی می توانید به مدلسازی و ویرایش نرم افزار ساخته شده توسط C++، ANSI C++، Visual C++، CORBA، Java، Visual Basic بپردازید.

ویژگی های نرم افزار Rational Rose:


ویژگی های مهم نرم افزار Rational Rose را بصورت خلاصه توضیح می دهیم.
پشتیبانی از تکنولوژی RUP
مدل سازی بر اساس زبان UML
ساخت DTD با فرمت XML
مدل سازی و انالیز محصولات ساخته شده توسط C++، ANSI C++، Visual C++، CORBA، Java، Visual Basic
پشتیبانی از سیستم عامل ویندوز

اکنون تجزیه و تحلیل صفحات وب سازمان ها و نهادهای دولتی و پیاده سازی آنها از طریق محیط های برنامه نویسی از این طریق صورت می گیرد و از طریق متدهای مهندسی UML (Unified Modeling Language) این نرم افزار، عمل می کند. در ضمن این نرم افزار به عنوان منبع درس آزمایشگاه مهندسی نرم افزار برای دانشجویان کارشناسی ناپیوسته مهندسی نرم افزار معرفی می شود همچنین نرم افزار رشنال رز سرعت عمل و دقت را بالا می برد.
advertising