معرفی ربات Soratnik

علمی و تکنولوژیرباتیک

- 97/09/25
معرفی ربات Soratnikربات Soratnik از قابلیت حرکت خودران نیز بهره می‌برد طوری که می‌تواند تا 10 روز را در حالت استندبای فعال بماند و آماده‌ی حمله باشد. همچنین، با اعمال تغییرات، این ربات نظامی می‌تواند 8 موشک ضد تانک لیزری Kornet-EM و یک مسلسل 30 میلی‌متری را حمل کند. ربات سوراتنیک قادر است با سرعت 40 کیلومتر بر ساعت به حرکت درآید.
ارتش روسیه ترجیح می‌دهد برای رقابت هرچه بیشتر با ارتش آمریکا، در عملیات‌هایی که سلاح‌های مرگبار درگیر هستند از نیروی انسانی استفاده نکند و سلاح‌های هوشمند را جایگزین آن نماید. به همین دلیل روبات Soratnik می‌تواند در ماموریت‌های نظامی جدید برای ارتش روسیه سود فراوانی به همراه داشته باشد.
معرفی ربات Soratnik
جنگ‌افزار استانداردی که برای Soratnik در نظر گرفته شده است مسلسل «کلاشنیکف PKTM» نام دارد که با کالیبر 7.62 میلی‌متری شلیک می‌کند و همچنین می‌تواند با مسلسل سنگین 12.7 میلی‌متری، سیستم نارنجک‌انداز‌ یا موشک‌های ضدتانک هم سازگار شود. این تانک رباتیک می‌تواند به انواع مختلف سلاح‌ها مجهز شود و با سایر تجهیزات نظامی هوشمند که بدون سرنشین وارد عملیات می‌شوند، ارتباط برقرار کند. این ربات نظامی هوشمند به 8 موشک Kornet با برد 4.82 کیلومتر و همچنین انواع حسگرهای هوشمند مخصوص روز و شب و سیستم‌های ارتباطی کاملا ایمن و رمزگذاری شده، مجهز شده است.
advertising