مقایسه گوشی‌های میت 10 هواوی و گلکسی A8+

علمی و تکنولوژیموبایل و تبلت

- 97/08/06
مقایسه گوشی‌های میت 10 هواوی و گلکسی A8+کمتر از یک سال از عرضه دو گوشی هواوی میت 10 و سامسونگ گلکسی A8 پلاس به بازار ایران می‌گذرد. هواوی میت 10 در رده پرچمدار و A8+ در دسته میان‌رده‌ها به بازار عرضه شدند. با این حال نزدیک بودن قیمت این 2 محصول شاید علتی برای مقایسه این دو گوشی و بررسی عملکرد آن‌ها در زندگی روزمره باشد.

محصولات سری A سامسونگ همواره فروش خوبی در ایران داشته‌اند، اما وقتی پای مقایسه به میان می‌آید، هواوی با محصولاتی مقرون به صرفه‌تر و دارای ارزش خرید بیشتر، همواره انتخاب‌های متعددی را در اختیار کاربران گذاشته است.

در زمان انتشار این مطلب، قیمت خرید گوشی Huawei Mate 10 در حدود 6 میلیون و 500 هزار تومان و قیمت خرید گوشی Galaxy A8 Plus حدود 6 میلیون تومان است.
طراحی و کیفیت ساخت
هر دو گوشی دارای بدنه شیشه‌ای، فریم فلزی و کیفیت ساخت قابل قبولی هستند. اما با توجه به این‌که محصول هواوی در رده پرچمدار به بازار عرضه شده است، هنگام در دست گرفتن حس بهتری را به کاربر القا می‌کند.

وجود حاشیه کمتر اطراف صفحه نمایش سبب شده تا نسبت صفحه نمایش به بدنه میت 10 برابر 81.6 درصد باشد. این در حالی است که گلکسی A8+ سامسونگ دارای نسبت صفحه نمایش به بدنه 75.5 درصدی است. در طرف دیگر اگر به گوشی‌های جدید و نسبت تصویر 18:9 علاقه‌مند هستید با اولین نگاه به میت 10 مطمئناً ناامید خواهید شد. میت 10 داری نسبت تصویر سنتی 16:9 است در حالی که A8 پلاس از نسبت تصویر مدرن‌تر 18.5 به 9 استفاده می‌کند.

نحوه قرار گیری سنسور اثر انگشت و دکمه‌های ولوم در این 2 گوشی با یکدیگر متفاوت است و هواوی ترجیح داده تا بر خلاف سامسونگ، سنسور اثر انگشت را به جای پشت، در جلوی گوشی و قسمت پایینی صفحه نمایش قرار دهد. قرار گرفتن سنسور در جلوی شاید اندکی از مد افتاده باشد اما یک مزیت مهم به همراه دارد، شما مجبور نیستید برای هر بار آنلاک کردن، گوشی خود را از سطحی که بر روی آن قرار دارد بلند کنید.

دکمه‌های ولوم و پاور در محصول هواوی همگی بر روی لبه سمت راست گوشی قرار دارند. این درحالی است که دکمه‌های ولوم و پاور گلکسی A8+ به ترتیب بر روی لبه سمت چپ و راست این گوشی قرار دارند و شاهد ادامه همان روال همیشگی در هردو گوشی هستیم.

میت 10 هواوی دارای وزنی معادل 186 گرم است و پنج گرم از گلکسی A8+ سامسونگ سبک‌تر است. هر دو گوشی دارای جک 3.5 میلی متری صدا هستند و از پورت USB Type-C نیز استفاده می‌کنند. گلکسی A8+ سامسونگ دارای گواهی IP68 است و از نظر مقاومت در برابر نفوذ گرد و غبار و مایعات در جایگاه بهتری نسبت به میت 10 هواوی قرار می‌گیرد. محصول هواوی دارای گواهی IP53 است، میت 10 هواوی در برابر پاشش آب یا گرد و غبار مقاوم است اما نمی‌توان آن را به مدت طولانی در مجاورت آب یا گرد و غبار قرار داد.

هرکدام از این دو محصول در بخش‌هایی برتری داشتند. محصول هواوی با داشتن کیفیت ساخت بالاتر و امکان کار کردن راحت‌تر با یک دست و محصول سامسونگ با دارا بودن نسبت ابعاد مدرن‌تر و مقاومت بیشتر در برابر نفوذ آب و گرد و غبار و انتخاب مکان هوشمندانه‌تر برای اسپیکر هرکدام در بخش‌هایی نسبت به یکدیگر برتری داشتند. با توجه به مواردی که با آن‌ها اشاره شد محصول سامسونگ با اختلاف ناچیز پیروز بخش بخش طراحی و کیفیت ساخت است.
advertising