اختراع یک آنتن 4 کاره

علمی و تکنولوژیاختراعات

- 97/08/28
اختراع یک آنتن 4 کارهکمپانی انگلیسی SAT مدعی شد به‌جای 4 آنتن و سخت‌افزار در لپ‌تاپ توانسته یک آنتن مجرد با کاربرد 4 گانه بسازد.

استارتاپ فناوری‌های آنتن هوشمند Smart Antenna Technologies می‌گوید به‌جای 4 سخت‌افزار جی‌پی‌اس، بلوتوث، وای فای و اتصالات 4G توانسته است یک آنتن با کاربرد 4 گانه طراحی کند.
این آنتن مجرد قادر است تا سیگنال جی‌پی‌اس، بلوتوث، وای فای و اتصالات نسل چهارم را به سهولت روی لپ‌تاپ به اجرا دربیاورد.

به گفته «سمپسون هو»، مدیر شرکت در بیرمنگام، آنتن مذکور نه تنها ازلحاظ فضا جای کمی می‌گیرد؛ بلکه در پایین آوردن مصرف انرژی و بالا رفتن عمر باتری و همچنین بالاتر رفتن سرعت نقل‌ و انتقال سیگنال نیز نقش مهمی ایفا می‌کند.

محصول جدید این اجازه را به سازندگان لپ‌تاپ می‌دهد تا آنتن مذکور را در لولای محصول خود جاسازی کنند.

قرار است SAT به کمک سونی این پروژه را توسعه دهد و اولین محصول روی لپ تاپ‌های جدید را به‌زودی شاهد خواهیم بود.

آنتن طراحی شده توسط این شرکت در واقع ترکیبی از چند آنتن است که در قالب یک محصول واحد ارائه می گردد و به تعبیر شرکت انگلیسی سازنده اش نتنها به صرفه جویی در فضای داخلی لپ تاپ ها کمک می کند بلکه می تواند سرعت دانلود این محصولات را بالا برده و بر عمر باتری شان بیافزاید.

همانطور که احتمالا می دانید، نوت بوک های امروزی دارای آنتن های جداگانه ای برای دریافت سیگنال های GPS، بلوتوث و ارتباط وایرلس (وای فای و 4G) هستند چراکه در غیر اینصورت هرکدام از سیگنال های یاد شده ممکن است با هم تداخل داشته باشند.

حالا اما شرکت Smart Antenna Technologies مدعی شده که به روشی برای از میان بردن این تداخل (که حتی در زمان قرار داشتن دست کاربر روی بخش هایی از کیبورد هم ممکن است بروز نماید) دست یافته و تکنولوژی ابداعی اش به سازندگان لپ تاپ امکان می دهد که آنتن دستگاه را درون لولای آن کار بگذارند.

طبق اعلام شرکت مذکور، در لپ تاپ هایی که بدنه ای از جنس فلز دارند، امکان کارگذاری آنتن درون مادربرد یا نمایشگر وجود ندارد، حال آنکه اگر دستگاه تنها یک آنتن داشته باشد، دست تولیدکننده برای قرار دادن آن در بخش های مختلف بدنه باز خواهد بود.

آنتن ابداعی این شرکت علاوه بر شبکه های ارتباطی مختلف از ارتباط وایرلس گیگابیت (یا WiGig) نیز پشتیبانی می کند و همانطور که در بالا گفته شد، طبق ادعای سازنده، این آنتن عمر بیشتر باتری را هم برای دستگاه های بهره مند به ارمغان می آورد (شاید به این خاطر که قطعات کمتری از برق دستگاه استفاده خواهند کرد).

advertising