ونزوئلا حملات سایبری آمریکا را دلیل قطعی برق بی سابقه اعلام کرد

علمی و تکنولوژیفضای مجازی

- 97/12/21
ونزوئلا حملات سایبری آمریکا را دلیل قطعی برق بی سابقه اعلام کردقطعی برق گسترده در روزهای اخیر جان هزاران بیمار ونزوئلایی را با خطر مواجه کرده و حالا رییس جمهور این کشور از دست داشتن آمریکا در این خاموشی ها سخن گفته است.

جمعه گذشته سیستم برق رسانی کاراکاس، پایتخت ونزوئلا با مشکل مواجه شد و سپس قطعی برق به ۲۰ ایالات از مجموع ۲۳ ایالت این کشور نیز سرایت کرد. شاهدان عینی از تاریکی کامل در اکثر شهرهای این کشور خبر داده اند تا حدی که برای تامین روشنایی بیمارستان ها از نور موبایل استفاده می شد. گزارش ها حاکی از مرگ یک بیمار به علت از کار افتادن دستگاه تنفس است.

کاراکاس برای بیش از ۴۰ ساعت با این مشکل دست و پنجه نرم می کرد و بخش هایی از این کشور بحران زده برای چهارمین روز با بی برقی سر می کنند.

نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا که از سوی بسیاری از کشورها وجاهت قانونی خود را از دست داده، ایالات متحده را به راه اندازی جنگ سایبری و دست داشتن در این خاموشی گسترده متهم کرده است. وی در صفحه خود توییتر خود نوشت:

جنگ برق توسط امپریالیسم آمریکا راه اندازی شده اما شکست خواهد خورد. هیچ کس و هیچ چیز نمی تواند مردم بولیوار و چاوز را شکست دهد.

از طرف دیگر «خوان گوایدو»، رهبر مخالفان و رئیس‌جمهور موقت خود خوانده این کشور با تکذیب اتهامات مادورو دلیل اصلی قطع برق را تاراج بودجه هایی دانست که باید در سال های گذشته صرف توسعه زیرساخت انرژی این کشور می شد.
ونزوئلا حملات سایبری آمریکا را دلیل قطعی برق بی سابقه اعلام کرد
با این حال مادورو طی سخنرانی در جمع هواداران خود باردیگر اتهامات خود علیه آمریکا را تکرار کرد:

این حملات توسط مخالفان انجام شده و فناوری سایبری مورد استفاده آنها تنها در اختیار ایالات متحده قرار دارد. ما همه چیز را می دانیم چون خدا با ما است.

ونزوئلا دارنده بزرگترین ذخایر نفتی جهان است اما درصد بالایی از برق این کشور توسط سدهای برق آبی تامین می شود که در دهه های گذشته به اندازه کافی به بازسازی و ارتقای آنها توجه نشده است. گزارش ها از افزایش تمهیدات امنیتی در سراسر این کشور حکایت دارد.
advertising