هکری که دست رونالدو را رو کرد خواستار حفاظت از جانش شد

علمی و تکنولوژیفضای مجازی

- 97/12/15
هکری که دست رونالدو را رو کرد خواستار حفاظت از جانش شدهکر پرتغالی که تخلفات مالی منچسترسیتی، پاریس سن ژرمن و فرار مالیاتی کریستیانو رونالدو را افشا کرده بود، حکم جدید دادگاه را برای امنیتش خطرناک می داند.

این هکر ۳۰ ساله که «روی پینتو» نام دارد، به صورت مخفیانه در سایت « فوتبال لیکس » به انتشار اسناد محرمانه باشگاه های فوتبال و ستاره هایی همچون رونالدو می پرداخت. فوتبال لیکس در کنسرسیوم «سازمان اطلاعاتی اروپا» بیش از ۷۰ میلیون سند و ۳.۴ ترابایت اطلاعات را در اختیار رسانه هایی نظیر رویترز و ساندی تایمز قرار دارد.

ظاهرا پینتو برای دستیابی به خوراک خبری ایمیل باشگاه های پرتغالی بنفیکا، اسپورتینگ لیسبون و پورتو را هک کرده است. وی اوایل امسال و به درخواست مقامات پرتغالی در مجارستان بازداشت شد و حالا قرار است به کشورش مسترد شود, بعد از آشکار شدن هویتش در پرتغال چند بار به مرگ تهدید شده‌ است.

با این حال مدعی شده که از زمان آشکار شدن هویتش در پرتغال چندین بار خود و خانواده اش به مرگ تهدید شده اند و خواستار توقف روند استردادش به لیسبون شده است. قضات مجار اما با تاکید بر پیاده سازی استاندارهای قضایی یکسان در اروپا، از رد این درخواست خبر داده اند.

از اتهامات رسمی وی باید به تلاش برای اخاذی هنگفت، دسترسی غیر مجاز به داده های برخی موسسات و سرقت آنها اشاره کرد. روی پینتو اما زیر بار این اتهامات قضایی نرفته است: هیچ جرمی انجام نداده ام و پولی هم بابت انتشار اطلاعات به من پرداخت نشده است. سایت فوتبال لیکس را برای همه طرفداران ساختم و از پشتیبانی آنها سپاسگزارم.

وی افشای پنهانکاری پشت پرده دنیای فوتبال را کاری مسئولانه عنوان کرده که باید از عوامل آن تقدیر شده و در برابر تهدیدات جانشان حفظ شود: بر اساس قانون اتحادیه باید از من محافظت شود، در عوض مقامات پرتغالی مرا مثل یک مجرم تهدید می کنند. اگر اتفاق بدی برای من بیفتد به سود آنها تمام می شود.

از مهم ترین پرونده هایی که توسط فوتبال لیکس منتشر شده باید به تخلفات مالی باشگاه های منچسترسیتی و پی اس جی و همچنین تلاش پشت پرده آنها برای تاسیس سوپر لیگ اروپا اشاره کرد. بر اساس اسناد این سایت راه اندازی شبکه عظیم ورزشی «بین اسپورت» مدیون زد و بندهایی بین سارکوزی، رییس جمهور اسبق فرانسه و قطری های متمول برای خرید پاریس سن ژرمن بوده است. از سوی دیگر «ناصر الخلیفی»، رییس قطری باشگاه پاریسی این اتهامات را تکذیب کرده و آنها را مزخرف محض عنوان کرد.
advertising