اخاذی از کودکان اتهام جدید فیسبوک

علمی و تکنولوژیفضای مجازی

- 97/11/06
اخاذی از کودکان اتهام جدید فیسبوکزمان زیادی از ارائه برخی اسناد علیه فیسبوک نمی‌ گذرد و در همین مدت کوتاه اتهام جدید دیگری علیه این شبکه اجتماعی به جریان افتاده است. کسب درآمد از داده‌ های کاربران یک چشم‌ انداز از سیاست‌ های همیشگی فیسبوک، غول رسانه‌ های اجتماعی است که البته مدیران آن بارها اعلام کرده‌ اند در این موضوع دخالتی نداشته‌ اند اما این بار کارمندان فیسبوک از اطلاعات کاربران کوچک خود برای اخاذی و درآمدزایی بیشتر استفاده کرده‌ اند.

در این اخاذی آن ها کودکان را شناسایی کرده و از علاقه آن ها به بازی‌ های مختلف سوء استفاده می‌ کردند. کارمندان فیسبوک کودکان را با ترفندهایی باورنکردنی مجبور به پرداخت هزاران دلار برای بازی‌ های مجازی در فیسبوک می‌ کردند، بهانه‌ ای که از طریق آن، پول مجازی خرید و فروش می‌ شد. این شرکت با اتصال به کارتی که کودکان از آن برای اعتبار گرفتن در بازی استفاده می‌ کردند، دیگر مبادلات ارزی خود را نیز انجام می‌ دادند.

قربانی این عملیات از سوی فیسبوک کودکان پنج ساله‌ ای بودند که علاقه شدیدی به بازی در angry birds داشتند و برای رفتن به مراحل بعدی بازی مجبور بودند از کارت والدین خود استفاده کنند. برخی از کارمندان فیسبوک اعلام کردند پول‌ های گرفته شده را بر می‌ گردانند اما بعضی از آن ها اعتقاد دارند این تنها یک شیطنت دوستانه بوده است. اولین پرونده شکایت از این اتهام در سال 2012 گشوده شد و این بار به دلیل افزایش جرائم از سوی این شرکت، قاضی دادگاه کالیفرنیا به نفع شاکیان، پرونده را عمومی اعلام کرد و از این شبکه اجتماعی خواست تا زیان‌ های وارد شده به خانواده‌ ها را پرداخت کند.
advertising