اینستاگرام داخلی تا دو سال آینده راه‌ اندازی می‌ شود

علمی و تکنولوژیفضای مجازی

- 97/11/01
اینستاگرام داخلی تا دو سال آینده راه‌ اندازی می‌ شوددبیر شورای عالی فضای مجازی گفت شبکه اجتماعی اینستاگرام مطابق با ارزش‌ های ما نبوده و بسیار خطرناک است. فیروزآبادی اعلام کرد تا دو سال آینده اینستاگرام داخلی در کشور راه‌ اندازی می‌ شود. سیدابوالحسن فیروزآبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی در گفت‌ و گوی تلویزیونی عنوان کرد پیام رسان‌ ها حساس‌ ترین بخش فضای مجازی محسوب می‌ شود؛ زیرا امروزه 50 درصد از فضای رسانه‌ ای کشورها را پیام رسان‌ های اجتماعی تشکیل داده‌ اند و مردم نقش پیام رسان را در آن‌ ها ایفا می‌ کنند. در ایران نیز کاربران فعالی در حوزه پردازش اطلاعات وجود دارند که حتی در برخی از پیام رسان‌ ها شاهد دنبال‌ کنندگان میلیونی هستیم، اما بخش زیادی از مردم از پلتفرم‌ ها یا سکوهای خارجی استفاده می‌ کنند که این موضوع نگران‌ کننده است.

راه‌ اندازی تلگرام و اینستاگرام داخلی


دبیر شورای عالی فضای مجازی در ادامه عنوان کرد امروزه پلتفرم‌ ها در سراسر جهان به یک حوزه رسانه‌ ای و اقتصادی تبدیل شده‌ اند و روی این پلتفرم‌ ها قسمت‌ های بزرگی از اقتصاد جهان شکل خواهد گرفت. در کشورمان نیز پلتفرم‌ ها به خوبی شکل گرفته‌ اند و در حوزه‌ های مختلف چون اطلاعات بانکی و حمل و نقل، آموزشی و بهداشتی پلتفرم‌ های خوبی داریم. در حال حاضر تعدادی از پلتفرم‌ ها و سکوهای مفید در این حوزه فعال هستند که هم باعث اشتغال می‌ شوند و هم به خوبی با یک دیگر رقابت می‌ کنند، اما همچنان در حوزه رسانه کمی از کشورهای خارجی عقب مانده‌ ایم؛‌ زیرا در پلتفرم‌ ها و سکوهای پیام رسانی حجم زیادی از اطلاعات تبادل می‌ شود که باید برای جبران این این عقب‌ ماندگی فعالیت‌ های زیادی انجام شود.
اینستاگرام داخلی تا دو سال آینده راه‌ اندازی می‌ شود

الزام انتقال دیتاسنتر پیام‌ رسان های خارجی در ایران


فیروزآبادی در خصوص فعالیت تلگرام عنوان کرد سندی در زمینه حمایت از پیام رسان های داخلی بر اساس مصوبه شورای عالی فضای مجازی تهیه شده است و در این شورا اهدافی تعیین شد که طبق آن پیام رسان های خارجی که کاربران زیادی از آن استفاده می‌ کنند باید دیتاسنتر یا انبار ذخیره اطلاعات مردم ایران را به ایران منتقل کنند تا در داخل کشور ذخیره شوند. ما بر این باوریم که پیام رسان‌ ها می‌ بایست اصول پایه و حدود مطالب را رعایت کنند و وزارت ارشاد نیز در همین رابطه باید حدود تهیه فیلم‌ ها را مشخص کند.

اینستاگرام خطرناک است


فیروزآبادی در ادامه گفت در اینستاگرام صفحه‌ هایی با میلیون‌ ها دنبال‌ کننده به وجود آمده که آن را به یک پیام رسان ویترینی تبدیل کرده است و ساختار آن مطابق هنجارهای ما نیست. از این رو هر حرکتی که با هنجارها و ارزش‌ های ما تطابق نداشته باشد خطرناک محسوب می‌ شود، اما در حال حاضر مجموع زندگی اجتماعی افراد بر پایه آن ایجاد شده و نمی‌ توان در خصوص آن تصمیم‌ گیری کرد.
advertising