تفاوت های سرفیس پرو 7 با سرفیس پرو 6

علمی و تکنولوژیرایانه و سخت افزار

- 98/07/23
تفاوت های سرفیس پرو 7  با سرفیس پرو 6مایکروسافت از مدت‌ها پیش وعده داده بود قصد دارد در اوایل مهر امسال، رویدادی اختصاصی با محوریت محصولات خانواده‌ی سرفیس برگزار کند. کنفرانس بزرگ و مهم مایکروسافت سرانجام برگزار شد و ردموندی‌ها جدیدترین دستاوردهایشان را درمعرض دید قرار دادند. مایکروسافت درکنار معرفی سرفیس لپ‌تاپ ۳، سرفیس پرو ایکس، سرفیس دوئو و سرفیس نئو، سرفیس پرو ۷ را نیز رونمایی کرد.
تفاوت های سرفیس پرو 7  با سرفیس پرو 6
سرفیس پرو ۷، عضو جدید محصولات خانواده‌ی سرفیس پرو، طراحی بهبودیافته تری از نسل قبلی‌، یعنی سرفیس پرو ۶، دارد. یکی از مهم‌ترین تغییرات سرفیس پرو ۷ در مقایسه با سرفیس پرو ۶، بهره مندی این تبلت از درگاه محبوب USB-C است. سرفیس پرو ۷ همچون مدل پیشین از نمایشگر ۱۲/۳ اینچ پیکسل‌سنس (PixelSense) با وضوح تصویر ۲۷۳۶ در ۱۸۲۴ پیکسل بهره می‌گیرد که تراکم پیکسلی ۲۶۷ پیکسل در هر اینچ را ارائه می‌دهد.

مایکروسافت اعلام کرده است قصد دارد سرفیس پرو 7 را در سه مدل جداگانه با پردازنده‌های Core i3 و Core i5 و Core i7 اینتل روانه‌ی بازار کند، این در حالی است که مدل پیشین به Core i5 و Core i7 مجهز بود و از پردازنده‌ی Core i3 در آن خبری نبود. در کنار موارد یادشده، مدل پایه‌ی سرفیس پرو 7 از چهار گیگابایت حافظه‌ی رم استفاده می‌کند؛ اما سرفیس پرو ۶ با 8 گیگابایت حافظه‌ی رم پایه عرضه شده بود.

دو نسل اخیر تبلت های خانواده‌ی مایکروسافت سرفیس پرو از حافظه‌ی ذخیره‌سازی از نوع SSD با ظرفیت ۱۲۸ و ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی یا یک ترابایتی برخوردار هستند. این تبلت‌ها از باتری قدرتمندی بهره می‌گیرند و از نسخه‌های ۵ و ۴.۱ بلوتوث (به‌ترتیب در سرفیس پرو ۷ و ۶) استفاده می‌کنند. یکی از تفاوت‌های مهم بین این دو، پشتیبانی سرفیس پرو ۷ از رم LPDDR4x است که قطعا می‌تواند باعث شود این تبلت عملکرد بسیار بهتری از سرفیس پرو ۶ داشته باشد. این در حالی است که سرفیس پرو ۶ از رم LPDDR3 استفاده می‌کرد.
advertising