وب کم های جدید مایکروسافت در آینده ای نزدیک

علمی و تکنولوژیرایانه و سخت افزار

- 97/10/04
وب کم های جدید مایکروسافت در آینده ای نزدیکبر اساس شایعه‌های اخیر، مایکروسافت قصد دارد در سال 2019 وب‌کم‌های جدیدی را برای کنسول بازی ایکس باکس وان و سیستم‌عامل ویندوز 10 تولید کند.

ظاهرا مایکروسافت قصد دارد در آینده‌ای نزدیک به‌صورت رسمی از وب‌کم‌های جدیدی برای ایکس‌باکس وان و ویندوز 10 پرده بردارد. آنطور که وب‌سایت Thurrott در گزارشش مدعی شده، یکی از این وب‌کم‌ها امکان پشتیبانی از سیستم تشخیص چهره‌ی ویندوز هلو را برای تمامی رایانه‌های مبتنی بر ویندوز 10 فراهم می‌سازد.

از طرفی، وب‌کم دیگری به‌طور ویژه برای کنسول بازی Xbox One طراحی شده است و عملکردی شبیه به کینکت دارد؛ کاربران ایکس‌باکس وان خواهند توانست به‌لطف بهره‌مندی از وب‌کم‌ جدید ردموندی‌ها،‌ با حرکت در جلوی دوربین، در کنسول خود Sign In کنند. گفته می‌شود که این ویژگی و ویژگی‌های مشابه برای چندین حساب کاربری و همچنین اعضای خانواده قابل‌استفاده خواهند بود.

پانوس پانای اوایل سال 2018 میلادی در گفت‌و‌گویی با وب‌سایت ورج اعلام کرده بود که مایکروسافت در پی آن است تا در آینده به تولید وب‌کم‌هایی از برند سرفیس بپردازد: «به دوربین قرارگرفته روی سرفیس هاب 2 نگاه کنید؛ توجه کنید که این یک دوربین مبتنی بر درگاه USB-C است. این ایده که بخواهیم امکان کار با یک دوربین مجزای باکیفیت را برای کاربران فراهم کنیم، احتمالا قطعی به‌نظر می‌رسد.»

مایکروسافت پیشتر اعلام کرده است که قصد دارد در سال 2019، سرفیس هاب 2 اس را روانه‌ی بازار کند. اگر این شرکت، دوربین USB-C سرفیس هاب 2 را به‌صورت جداگانه روانه‌ی بازار کند، چنین دوربینی را می‌توان در تمامی رایانه‌های مجهز به ویندوز 10 مورداستفاده قرار داد. مایکروسافت تا الان دوربین اختصاصی خود را برای همگام‌سازی با ویندوز هلو عرضه نکرده است و کاربران رایانه‌های شخصی تاکنون مجبور بوده‌اند برای کار با این ویژگی به‌سراغ دوربین‌های ساخته‌شده توسط برندهای دیگر نظیر کریتیو، ریزر و لاجیتک بروند.
advertising