رویداد X018 مایکروسافت در مکزیک و نکات مهم آن

علمی و تکنولوژیکنسول و بازی

- 97/08/22
رویداد X018 مایکروسافت در مکزیک و نکات مهم آنرویداد X018 مایکروسافت در تاریخ 10 نوامبر 2018 که به گفته مایکروسافت، X018 جشن جهانی دست آورد های کنسول ایکس باکس است ، برای معرفی قابلیت‌ها و بازی‌های جدید کنسول ایکس باکس وان در شهر مکزیکو سیتی برگزار شد.
مایکروسافت سرانجام اعلام کرد که استودیو بازی‌سازی Obsidian Entertainment را به عنوان سازندگان عناوینی نظیر Fallout: New Vegas، Pillars of Eternity و Tyranny به مجموعه Microsoft Studios اضافه کرده است. گفتنی است این اطلاعیه، بلافاصله به صاحب شدن یک استودیو دیگر یعنی inXile Entertainment سازنده بازی‌هایی مثل Wasteland 2 و The Bard’s Tale 4 هم اشاره کرده است. با توجه به تصاحب دو استودیوذکر شده ، حالا مجموع استودیوهای فعال بازی‌سازی زیر نظر مایکروسافت به ۱۳ استودیو افزایش پیدا کرده است.
از نکات جالب این رویداد، پیوستن 10000 گیمر به این جشن سالانه و دیدار با اعضای تیم ایکس باکس بود.
رویداد X018 مایکروسافت در مکزیک و نکات مهم آن

پشتیبانی از کیبورد و موس


بروزرسانی پشتیبانی از کیبورد و موس در هفته آینده به همراه عناوینی که از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند، ابتدا برای افرادی که در طرح Insiders به منظور تست اولیه بروزرسانی‌های ایکس باکس ثبت‌نام کرده‌اند، ارسال می‌شود. بازی‌های Fortnite و Warframe اولین بازی‌هایی خواهند بود که از موس و کیبورد در کنسول ایکس باکس وان پشتیبانی خواهند کرد. همچنین این قابلیت برای بازی‌های Bomber Crew، Deep Rock Galactic، Strange Brigade، Warhammer: Vermintide 2، War Thunder و X-Morph Defense در ماه نوامبر فعال می شود.
البته سازندگان بازی‌های Children of Morta، DayZ، Minion Master، Moonlighter، Vigor، Warface و Wargroove اعلام کردند که در آینده نزدیک پشتیبانی از موس و کیبورد را به بازی‌های خود اضافه خواهند کرد. البته دراین بین موس و کیبوردهای ویژه‌ای برای کنسول ایکس باکس وان معرفی شدند؛ و تمام کیبوردها و موس ها این امکان را برای وصل شدن به کنسول ایکس باکس وان بعد از انجام این بروزرسانی خواهند داشت.

بازی جدید برای قابلیت Backward


در این رویداد ویژه، مایکروسافت بازی‌های جدیدی را برای سرویس اشتراکی ایکس باکس وان به اسم Game Pass معرفی کرده است. بازی‌های PUBG، Agents of Mayhem، Hellblade: Senua's Sacrifice و Ori and the Blind Forest به لیست بازی‌های این سرویس اضافه خواهند شد.

دسته Adaptive ایکس باکس وان برای افراد معلول جسمی


این دسته خاص در 17 کشور جدید از جمله مکزیک در سال 2019 عرضه خواهد شد. این دسته توسط تیم ایکس باکس برای افرادی که محدودیت‌های حرکتی یا معلولیت‌های جسمی دارند طراحی شده تا بتوانند با استفاده از آن، بازی‌های کنسول ایکس باکس وان را به راحتی تجربه کنند.
advertising