چرا گیمرها پلی استیشن ۴ را به ایکس باکس وان ترجیح می دهند؟

علمی و تکنولوژیکنسول و بازی

- 97/09/04
چرا گیمرها پلی استیشن ۴ را به ایکس باکس وان ترجیح می دهند؟جالب است بدانید پلی استیشن 4 تاکنون در رقابت فروش با ایکس باکس وان برنده ی مطلق بوده است. اما چرا؟شاید تحقیق و گزارش جدیدی که در این مورد منتشر شده است بتواند جوابگوی این سوال باشد.ماه گذشته پلی استیشن 4 که ماههای متوالی از ایکس باکس وان پیشی گرفته بود پس از دو ماه فروش کمتر نسبت به کنسول مایکروسافت دوباره توانست به رتبه ی اول بازگردد و جایگاه خود در صدر فروش امریکا را پس بگیرد.
طبق گزارش جدیدی که Nielsen در پی یک تحقیق منتشر کرده است یکی از مهمترین عوامل این است : ” وضوح تصویر بالاتر ”

محققان در این مورد از گیمرهای 13 سال به بالا که دارای کنسول های متفاوت بوده اند سوال کرده اند که مهمترین دلیل خرید پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان و وی یو برای انها چه بوده است؟ بیشترین جواب در مورد پلی استیشن 4 همان طور که گفته شد ” وضوح تصویر بالاتر ” بوده است و پس از ان ” blueray player ” , ” تنوع بازی ها ” , ” سرعت پردازش بالاتر ” و ” خانوادگی تر بودن ” جواب های بعدی گیمرها برای انتخاب پلی استیشن 4 بوده است. بیشترین جواب دارندگان ایکس باکس وان به این سوال این بوده است : ” brand ” . که این نشان می دهد مایکروسافت هنوز میتواند روی وفاداری طرفدارانش حساب نماید. دیگر جواب دارندگان ایکس باکس وان ” بازی های انحصاری ” بوده است. پاسخ دارندگان وی یو نیز به این سوال مواردی مثل ” سرگرمی بیشتر ” و ” مناسب تر بودن برای بچه ها ” و “بازی های انحصاری زیبا ” مثل ماریو و زلدا می باشد.

در تصویر زیر میتوانید به طور کامل پاسخ های دارندگان این 3 کنسول را به ترتیب اکثریت مشاهده نمایید.
چرا گیمرها پلی استیشن ۴ را به ایکس باکس وان ترجیح می دهند؟
همچنین Nielsen در این گزارش , آماری را که قبلا سونی در مورد کنسول پلی استیشن ۴ اعلام کرده بود تایید کرد. در این گزارش ذکر شده است که 59 درصد از کاربرانی که قبلا دارای ایکس باکس 360 بوده اند از مایکروسافت رو برگردانده و پلی استیشن 4 خریده اند در حالی که 43 درصد از دارندگان ایکس باکس وان از کنسول پلی استیشن 3 به ان کوچ کرده اند. این نشان میدهد که سونی در جذب مشتریان و کاربران شرکت رقیب به سمت خود در نسل هشتم موفق تر عمل کرده است.
در قسمت دیگری از این گزارش اعلام شده است که تعداد دارندگان ایکس باکس وان که در نسل قبل هیچ کنسولی نداشته اند از دارندگان پلی استیشن 4 که در نسل قبل کنسول نداشته اند بیشتر می باشد.این موضوع در حقیقت گیمرهای غیرحرفه ای را که تازه در نسل هشت کنسول خریده اند هدف می گیرد.البته این مورد را از زوایه های مختلف میتوان نگاه کرد.ایا این به دلیل عملکرد موفق مایکروسافت در زمینه ی جذب گیمرهای غیر حرفه ای می باشد (که کاهش قیمت اخیر ایکس باکس وان در ان بسیار تاثیرگذار بود)و یا به دلیل رو اوردن بیشتر گیمرهای هاردکور به سمت پلی استیشن 4 و یا هر دو؟

سونی تاکنون 18.1 میلیون دستگاه پلی استیشن 4 در سراسر جهان به فروش رسانده است و اخرین امار فروش ایکس باکس وان که تا ماه نوامبر توسط مایکروسافت اعلام شده بود “تقریبا 10 میلیون دستگاه” بوده است.بعد از ماه نوامبر مایکروسافت این امار را هنوز اپدیت نکرده است.
هنوز بسیار زود است که در مورد برنده ی نهایی رقابت کنسولهای نسل هشتمی سونی و مایکروسافت قضاوت نماییم.رقابت شانه به شانه ی ایکس باکس 360 و پلی استیشن 3 تا روز های اخر در نسل هفتم را هنوز یادمان نرفته است.تنها می توان این نکته را عنوان کرد که تاکنون در نسل هشتم این سونی بوده است که از رقیب قدرتمندش پیشی گرفته. اما قطعا مایکروسافت به این راحتی شانه خالی نخواهد کرد و از هر تلاشی برای پیشی گرفتن از سونی دریغ نخواهد کرد.
advertising