آشنایی با هدفون HBS-1100 ال جی

علمی و تکنولوژیرایانه و سخت افزار

- 97/10/25
آشنایی با هدفون HBS-1100 ال جیبالاترین هدفی که این روزها گجت ها را به خط تولید می کشاند، تبدیل رویا به واقعیت و راحتی انسان برای استفاده از وسیله هایی است که قبلا با محدودیت یا موارد دست و پا گیر همراه بوده اند. از جمله وسیله هایی که از بدو ورود به بازار با استقبال گسترده ای روبرو شد و امروزه هم به عضوی جدا نشدنی از زندگی کاربران تبدیل شده است، هدفون ها هستند. این محصولات دوست داشتنی در مدل های مختلف و رده های صوتی گوناگون عرضه می شوند. اما در این بین هدفون های بیسیم با فروش بسیار خوبی روبرو شده اند که همین موضوع تنوع بالا و گستردگی محصولات را امروزه در بازار توجیه می کند. ال جی، یکی از بزرگترین کمپانی های تولید کننده وسیله های برقی در دنیا مدتی است که به این بخش از بازار وارد شده است و نشان داده که می تواند محصولاتی با ویژگی های بارز را به دست مشتریان برساند.

طراحی


این نوع محصولات در کنار ساختار U شکلی که دارند، استفاده روزمره را برای کاربر به کاری آسان تبدیل کرده اند. ال جی HBS-1100 هم از این قاعده مستثنی نیست، به طوری که طراحان برای شکل دادن به این هدفون تمام تلاش خود را کرده اند تا محصولی را به دست مشتری برسانند که راحتی کار با آن در درجه اول قرار گیرد. این نوع هدفون ها را باید در دسته گجت های پوشیدنی قرار داد. از این رو نوع قرارگیری و فرم ارگونومیک آن باید با آناتومی بدن در هماهنگی کامل باشد. طراحی این هدفون شبیه مکعب مستطیلی است که در کنار فرم دهی U شکل، کمی به دور خود هم پیچیده شده است تا استفاده از دکمه ها و امکانات را برای کاربرآسان سازد و شکل بهتری را در قرار گیری بروی گردن ایجاد کند. با توجه به وزن 58.7 گرمی که دارد، حس سنگینی را در زمان استفاده به کاربر منتقل نمی کند.

استفاده از پلاستیک و پنل آلومینیومی برس خورده تا حدودی توانسته است ظاهر این هدفون را لوکس جلوه دهد. البته این پنل فلزی واقعی است و مانند بسیاری از محصولات تنها ظاهری از فلز ندارد. رنگ های انتخابی ال جی برای این هدست، مشکی، طلایی و نقره ای است که هر کدام به نوعی زیبایی خاص خود را دارد اما بهتر است از نظر زیبایی شناسی و بصری، رنگ این هدست را با رنگ بدنه گوشی هوشمندتان ست کنید.

ال جی برای این که نشان دهد این هدست با بسیاری از محصولات متفاوت است، بروی بدنه آن تعداد زیادی دکمه قرار داده است که استفاده از تمام قابلیت های آن تنها با کمی گذر زمان و عادت، امکان پذیر است. از مزیت این تعداد دکمه تنها می توان به کنترل کامل هدست و اجرای فرامین متعدد اشاره کرد اما همین دکمه ها ارتباطی که معمولا کاربر با وسیله ی خود در کمترین زمان برای راحتی کار برقرار می کند را کمی زمان بر کرده است و برای یادگیری جایگاه دکمه ها و نوع فرامین دستوری آن باید وقت بیشتری را صرف کرد.

در سمت راست هدست می توان پورت Micro USB برای شارژ کردن هدست را مشاهده کرد. با اتصال کابل شارژ به پورت مورد نظر می توان از طریق نشانگر پشت دسته از وضعیت دستگاه مطلع شد. اگر نشانگر قرمز بود، وضعیت دستگاه در حالت شارژ است، اگر نشانگر بنفش بود باتری 80 درصد شارژ شده است و اگر نشانگر آبی شد باتری هدست کامل شارژ شده است. سویچی که در این سمت از هدست مشاهده می شود برای تعویض موسیقی و جابجایی ثانیه فایل صوتی در حال پخش کاربرد دارد. اگر این سویچ را به مدت 1 ثانیه به سمت پایین نگه دارید، ضبط صدا فعالیت خود را شروع می کند و با تکرار این عملکرد ضبط صدا را می توان متوقف کرد. چنانچه این سویچ را به سمت بالا نگه دارید، آخرین پیام ارسال شده برای شما خوانده می شود. دکمه دیگری که در این سمت دیده می شود مربوط به شروع، نگه داشتن و توقف کامل موسیقی یا یک فایل صوتی است که حتی می توان با 2 بار فشار دادن آن بین دو تماس فعال یکی را برای جواب دادن انتخاب کرد و همچنین اکولایزر هدست را با آن تنظیم کرد.

سمت چپ هدست با سویچ کنترل حجم صدا، دکمه مکالمه و دو میکروفون مزین شده است. دکمه ای که برای مکالمه قرار گرفته است، در کنار فعال کردن پیام صوتی، کاربرد های مختلفی دارد. با یک بار فشار دادن این دکمه می توان تماس ورودی را جواب داد و بعد از آن تماس را قطع کرد و یا با 1 ثانیه نگه داشتن آن می توانید با آخرین شماره ای که در گوشی قرار گرفته است تماس برقرار کرد یا در صورت نگه داشتن این دکمه به مدت 2 ثانیه تماس ورودی را رد کنید. سویچ کنترل حجم صدا، در کنار کم و زیاد کردن صدا می تواند درصد باتری را در صورت نگه داشتن کلید به سمت پایین اعلام کند یا ویبره هدست را با نگه داشتن کلید به سمت بالا فعال یا غیر فعال کند.

و اما در بخش داخلی دسته ها کلید روشن/ خاموش دستگاه و کلید های جمع کردن سیم گوشی های هدست قرار گرفته است. زمانی که گوشی های هدست را از مکان خود خارج می کنید و بعد از استفاده می خواهید این گوشی ها را در جای خود قرار دهید، می بایست دکمه های قرار گرفته در لبه داخلی هدست را نگه دارید تا همانند مکانیزم جمع شدن سیم در جاروبرقی، سیم ها جمع شده و گوشی ها در جای خود قرار گیرند.

این دکمه ها در کنار این که هر کدام به تنها فعالیتی را انجام می دهند، می توانند با کمک دکمه دیگری نوع فعالیت خود را تغییر دهند. به طور مثال اگر همزمان سویچ کنترل حجم صدا را به همراه سویچ تعویض موسیقی به سمت بالا یا پایین نگه دارید، گوشی هوشمندتان هشداری را پخش می کند که از این ویژگی می توان برای پیدا کردن گوشی استفاده کرد. البته این ویژگی تنها زمانی اتفاق می افتد که گوشی و هدست با هم در ارتباط باشند و بیش از 10 متر هم از یکدیگر فاصله نداشته باشند. برای فعال کردن ویژگی Voice Command هم می توانید دکمه مکالمه و پخش موسیقی را همزمان به مدت 1 ثانیه نگه دارید.

صدا


هدست را روشن کرده و بلوتوث گوشی را هم روشن می کنیم. بعد از برقراری ارتباط، موسیقی مورد نظر را پخش می کنیم تا ببینیم این تعداد از ویژگی هایی که در این هدست قرار گرفته است آیا صدای آن را تحت تاثیر قرار داده است یا خیر؟ در مرحله اول نوع قرار گیری گوشی ها در گوش نظر کاربر را جلب می کند به طوری که بعد از قرار دادن این گوشی ها ارتباط شما با محیط بیرون کاملا قطع می شود. البته پیشنهاد می کنیم در صورت استفاده از این هدست برای عبور از خیابان کمی با دقت بیشتری این کار را انجام دهید زیرا در کنار نوع قرار گیری گوشی ها در گوش و شنیدن موسیقی با صدای بلند حتی اگر کامیونی هم در کنار شما بوق بزند باز هم متوجه نمی شوید!. از گوشی ها که بگذریم، چیپ ست تخصصی استفاده شده کار خودش را کرده است. صدای خروجی بهتر از بسیاری از هدفون های بیسیم و حتی سیم دار است. صدا در حالت استاندارد با حجم مناسبی روبرو است و می توان از کیفیت 24 بیتی صدا و دقت در جزئیات فرکانس های مختلف خرسند شوید. صدای خواننده یا صدای میانه به خوبی شنیده می شود و اگر گوش کردن به موسیقی با این استاندارد صوتی را قبلاً تجربه نکرده باشید مطمئناً از داشتن این هدست به خود می بالید. تداخل اصوات در حجم بالا به خوبی کنترل شده و از صداهای گوش خراش در این هدست خبری نیست. اما تنها نکته منفی در این هدست عمق کم صدای بم هست که حتی در صورت استفاده از اکولایزر اختصاصی هم نمی توان به حجم بالایی از این فرکانس صوتی دوست داشتنی دست یافت. این که می گوییم عمق صدای بم کم است به این معنی نیست که با کمبود مواجه باشید، تنها مورد این است که سطح انتظاری که این هدفون به وجود می آورد، باعث می شود که صدای بم تولید شده زیاد چنگی به دل نزند (البته رقیبانی هم هستند که در این فرکانس صوتی بهتر عمل می کنند).

هدست دیگری که ال جی برای کاربران در نظر گرفته است مدل HBS-A100 است. این هدست با بدنه پلاستیکی خود شاید ظاهر شیک HBS-1100 را نداشته باشد اما با ویژگی های ممتازی که دارد می تواند رقیبی خوبی برای دیگر هدست های موجود در بازار باشد. ویژگی های این هدست شامل پشتیبانی از استاندارد صوتی aptX HD، مقاومت در برابر آب و تعرق، قابلیت یادداشت صوتی، سازگاری با سیستم عامل اندروید و iOS، ظرفیت باتری 240 میلی آمپر، زمان مکالمه 13 ساعت، پخش موسیقی 12 ساعت، هشدار میزان باتری و بسیاری از قابلیت های کنترلی که برای HBS-1100 در دسترس است را می توانید در این هدست داشته باشید. اما نکته ای که این هدست را تا حدودی متمایز کرده است، وجود اسپیکر های استریو بروی بدنه هدست است. کاربر نه تنها استفاده از گوشی های هدست را در دسترس دارد بلکه می تواند از اسپیکرهای بیرونی برای پخش موسیقی مورد علاقه خود استفاده کند. این هدست را بیشتر باید مناسب ورزشکاران دانست زیرا در کنار قابلیت های بی شماری که دارد می تواند فعاللیت های ورزشی فرد را با استفاده از +LG TONE Active بهبود بخشید.

و اما صدای این هدست را اگر بخواهیم با HBS-1100 مقایسه کنیم باید این طور بیان کرد: وضوح صدا و شفافیت آن کمتر است، صدای خواننده مناسب است و صدای بم از عمق بیشتری برخوردار است.
نتیجه

هدست HBS-1100 محصولی است که خوب طراحی شده است و استفاده از آن راحت است. بدنه آلومینیومی گوشی های هدست باعث بهبود صدای خروجی و استقامت محصول در دراز مدت می شود و کمی هم از نظر بصری بر زیبایی هدست افزوده است. صدای خروجی شفاف و غنی است اما صدای بم از کلمه عالی فاصله دارد. دکمه های کاربردی و ویژگی های بارز از مزیت های این هدست جذاب است که می توان در صورت به یاد داشتن جایگاه دکمه ها، کنترل کاملی بروی این هدست و بخشی از نرم افزارهای مربوط در گوشی داشته باشید. اما مهمترین گزینه برای خرید یک محصول قیمت آن است. با وجود قیمتی نزدیک به 500 هزار تومان شما می توانید هدفون های حرفه ای را خریداری کنید اما دیگر از ویژگی هایی که در این محصول قرار گرفته است خبری نیست، پس انتخاب با خودتان.
advertising