هفت لوازم جانبی پر کاربرد که بهتر است همراه داشته باشید

علمی و تکنولوژیرایانه و سخت افزار

- 97/09/27
هفت لوازم جانبی پر کاربرد که بهتر است همراه داشته باشیدامروزه هر کسی به هارد اکسترنال و فلش مموری نیاز دارد، هارد اکسترنال نیز جزو پر کاربردترین لوازم جانبی است که مخصوصا امروزه با افزایش نیاز به حافظه‌ی ذخیره‌سازی بیش از همیشه مورد نیاز است. چه مشغول جمع‌آوری آرشیو فیلم باشید و چه به ذخیره‌ ی فایل‌ های شخصی خود در فضایی جداگانه و مطمئن علاقه‌مند باشید، فرقی ندارد؛ تهیه‌ی یک هارد اکسترنال را باید حتما در دستور کار قرار دهید.

فلش مموری و هارد اکسترنال


البته شاید همه‌ی کاربران به هاردهای اکسترنال به واسطه‌ی ظرفیت بالا احتیاج نداشته باشند، که در این صورت حافظه‌های فلش یا فلش مموری گزینه‌ی مناسبی است. اگر فایل‌های کم‌حجم زیادی دارید و همواره به انتقال فایل‌های مختلف از دستگاهی به دستگاه دیگر می‌پردازید، قطع به یقین باید یک فلش مموری مناسب برای خود تهیه کنید. امروزه صدها شرکت به تولید فلش مموری‌ با قیمت و ویژگی‌های مختلف می‌پردازند و کاربر می‌تواند باتوجه‌به نیاز خود، آن‌ها را تهیه کند. برای مثال باید به تنوع ظرفیت فلش مموری‌ها در کنار انواع مختلف رابط‌ها اشاره کرد که در تعیین سرعت انتقال اطلاعات تاثیرگذار است.

مودم های باسیم و بی سیم ADSL


اتصال به اینترنت ازطریق دیتای موبایل، یکی از مرسوم‌ترین روش‌ها است؛ بااین‌حال عده‌ای ترجیح می‌دهند با تهیه‌ی مودم‌، خودشان را به این شبکه‌ی جهانی متصل کنند. از سال‌ها پیش، امکان تهیه‌ی مودم‌های باسیم و بی‌سیم ADSL برای ایرانی‌ها فراهم شده است و اکنون خیلی‌ها در خانه یا محل کار خود، از مودم استفاده می‌کنند.

به‌لطف عرضه‌ی مودم‌های همراه‌ به بازار، دیگر برای اتصال به اینترنت وای‌فای، به داشتن خط ثابت نیازی ندارید. چند سالی است که مودم‌های اینترنت نسل ۴ ثابت (TD-LTE) روانه‌ی بازار شده‌اند و گرچه قیمت بالاتری نسبت به مودم‌های معمولی دارند؛ اما کاربردهای بالایشان می‌تواند این اختلاف‌قیمت را توجیه کند.

اسپیکرهای هوشمند و هدفون


گوش فرادادن به موسیقی از جمله‌ی عادات فراگیر بین مردم است و به‌واسطه‌ی همین موضوع، لوازم جانبی مرتبط با این گجت‌ها نیز جزو پرکاربردترین و در عین حال پرطرفدارترین‌ها هستند. اسپیکرهای هوشمند، ظاهری مدرن و جذاب به خانه می‌بخشند، شرکت‌های مختلفی در بازار به تولید انواع هدفون‌ها می‌پردازند که هر یک از قیمت و ویژگی‌هالی جالبی برخوردارند. از میان نکات مهم خرید هدفون، می‌توان به کیفیت پخش صدا و بی‌سیم یا باسیم بودن اشاره کرد.

هدفون‌ها انواع مختلفی دارند که بررسی جامع این موضوع از حوصله‌ی مقاله‌ی فعلی خارج است، با این‌همه بسیاری از افراد به تهیه‌ی هدفون‌های داخل‌گوش (ایرفون) تمایل نشان می‌دهند، زیرا این دسته از هدفون‌ها به‌دلیل قرارگیری در نزدیکی پرده‌ی گوش، کیفیت صدای کم‌نظیری را ارائه می‌دهند. ایرفون‌ها هم به‌سادگی قابل‌حمل هستند و هم برای ورزشکاران گزینه‌ی بسیار مناسبی به‌شمار می‌آیند. هدفون‌ سیم‌دار هم این روزها بسیار محبوب‌اند و عده‌ی کثیری از کاربران به‌ آن‌ها تمایل نشان می‌دهند.

از جمله‌ی لوازم جانبی دیگری که برای علاقمندان به موسیقی جذاب است، باید به اسپیکر‌های بی‌سیم اشاره کرد. در این حوزه‌ برند‌های زیادی وجود دارند که محصولات متنوعی را نیز راهی بازار کرده‌اند. برای مثال می‌توان به جی‌بی‌اِل، سونی، تسکو یا شیائومی اشاره کرد که برچسب قیمت قابل قبولی دارند؛ حال آنکه اسپیکر‌ی نظیر Beoplay A9 بنگ اند آلفسن با قیمت ۳۰ میلیون تومانی گزینه‌ی خرید افراد معدودی است.

پایه ی نگهدارنده‌ ی گوشی


با توجه به اینکه این روزها زمان سفرهای شهری افزایش یافته و گوشی‌های هوشمند نیز در کاربردهای مختلفی نظیر مسیریابی در درون خودروها مورد استفاده قرار می‌گیرند، استفاده از پایه‌ی نگهدارنده‌ی گوشی اهمیت دوچندانی پیدا کرده است. با این کار می‌توان برای ماشین‌هایی که به سیستم GPS مجهز نیستند، به‌سادگی از گوشی به‌عنوان نقشه استفاده کرد و خود را به مقصد رساند.

در این زمینه کاربران همواره به‌دنبال تهیه‌ی بهترین پایه با کمترین قیمت هستند تا بتوانند ضمن صرف هزینه‌ی معقول، به پایه‌ای باکیفیت دسترسی پیدا کنند.

کیف‌ لپ تاپ


برای آن‌هایی که زیاد مشغول جابه‌جا شدن هستند و همواره به لپ‌تاپ خود نیاز دارند، هیچ‌چیز بهتر از یک کیف یا کوله‌پشتی مخصوص نیست؛ کیفی که بتوان لپ‌تاپ را به‌سادگی در آن جای داد و به راه رفتن پرداخت. برای تهیه‌ی کیف‌های لپ‌تاپ، باید نکات متعددی را مدنظر قرار داد که مهم‌ترین آن‌ها به کیفیت مربوط می‌شود، چراکه تهیه‌ی یک کیف بی‌کیفیت، می‌تواند خسارات جبران‌ناپذیری را به‌دنبال داشته باشد.
advertising