آموزش کامل نصب سیستم عامل مک روی کامپیوتر

علمی و تکنولوژینرم افزار

- 97/09/13
آموزش کامل نصب سیستم عامل مک روی کامپیوتر

معرفی سیستم عامل مک


برای نصب جدیدترین ورژن سیستم عامل mac OS روی کامپیوتر خود به مواردی که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد، نیاز دارید:
یک کامپیوتر با سخت افزار سازگار
مک بوک با جدیدترین نسخه سیستم عامل mac OS
اینستالر mac OS Sierra
برنامه های رایگان Uni Beast و Multi Beast
فلش مموری با ظرفیت 8 گیگابایت یا بیشتر

همان طور که در فوق هم به آن اشاره کردیم، جهت نصب سیستم عامل mac OS باید از یک کامپیوتر با سخت افزار مناسب استفاده کنید. عالی ترین روش جهت انجام این کار انتخاب اجزای کامپیوتر و اسمبل کردن آن است. بدین ترتیب می‌توانید از اجزای سخت افزاری یکسان و یا شبیه به هم با سخت افزارهای اپل، استفاده کنید. در صورت تمایل به کسب اطلاعات جامع در رابطه با اجرای سخت افزاری کامپیوتر خود پیشنهاد می‌کنیم برنامه رایگان CPU-Z را از طریق این لینک دانلود کنید. لازم به ذکر است که این برنامه تنها با سیستم عامل ویندوز سازگاری دارد.
بعد از اینکه از سازگار بودن کامپیوتر خود مطمئن شدید، به مک بوک مراجعه کرده و Mac App Store را اجرا کنید. سپس بروز ترین ورژن سیستم عامل mac OS را جستجو کرده و آن را دانلود کنید. حجم فایل دانلودی حدود 4.7 گیگابایت خواهد بود. پس از دانلود، این فایل با عنوان Install mac OS Sierra در پوشه Applications قابل دسترسی است.

آموزش نصب سیستم عامل mac OS روی کامپیوتر


در مرحله بعدی به سایت tonymacx86.com رفته و یک اکانت در این سایت بسازید. با ساخت اکانت، امکان دست پیداکردن به صفحات دانلود برایتان فراهم می‌آید. شما قادرید در این سایت، جدیدترین ورژن برنامه های Uni Beast و Multi Beast را دانلود کنید. با استفاده از ابزار Uni Beast می‌توان نسخه قانونی سیستم عامل mac OS را که از طریق Mac App Store دانلود شده، روی کامپیوتر نصب کرد.
در این مرحله به پوشه Applications مراجعه و اپلیکیشن Uni Beast را نصب کنید. حال فلش مموری را به مک بوک وصل کنید و اپلیکیشن Disk Utility را اجرا کنید. سپس از لیست مشاهده شده در سمت چپ صفحه فلش مموری خود را انتخاب کرده و روی گزینه Erase کلیک کنید.

در این مرحله از شما خواسته می‌شود تا یک نام برای فلش مموری انتخاب کنید. پس از آن در بخش Format گزینه (Mac OS Extended (Journaled و در بخش Scheme گزینه GUID Parition Map را انتخاب کنید. بدین ترتیب قادر به تبدیل فلش مموری به یک درایو بوتیبل جهت نصب سیستم عامل mac OS روی کامپیوتر خواهید بود.
برنامه Uni Beast را اجرا کرده و در بخش مسیر نصب، فلش مموری خود را انتخاب کنید. در مرحله بعدی سیستم عامل mac OS دانلود شده از طریق Mac App Store را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که به منظور انجام این عمل، نیاز است تا دانلود سیستم عامل mac OS از راه Mac App Store به اتمام رسیده و فایل Install mac OS Sierra در پوشه Applications وجود داشته باشد.
در مرحله بعدی اگر کامپیوتر شما از سخت افزار جدید بهره می‌برد، گزینه UEFI Boot Mode و برای کامپیوتری‌های قدیمی که همچنان از BIOS استفاده می‌کنند، گزینه Legacy Boot Mode انتخاب کنید. بدین ترتیب اینستالر mac OS درون فلش مموری رایت خواهد شد. در نهایت نیاز است تا برنامه Multi Beast را در فلش مموری خود کپی کنید.
پس از انجام فرایند نوشته شده در فوق، نوبت به نصب سیستم عامل mac OS روی کامپیوتر می‌رسد. بدین ترتیب کامپیوتر خود را روشن کرده و کلید مورد نظر جهت ورود به تنظیمات BIOS یا UEFI را بفشارید. سپس مراحل زیر را طی کنید:
BIOS یا UEFI روی حالت Optimized Defaults قرار دهید.
VT-d پردازنده خود را غیر فعال کنید.
CFG-Lock را غیر فعال کنید.
حالت Secure Boot Mode را غیر فعال کنید.
IO Serial Port را غیر فعال کنید.
XHCI Hand off را فعال کنید.
USB 3.0 را غیر فعال کنید.

پس از اعمال تغییرات دیده شده در فوق آن‌ها را ذخیره کرده بعد کامپیوتر خود را خاموش کنید. اکنون فلش مموری را به کامپیوتر متصل کرده و کامپیوتر را روشن کنید. سپس کلید وارد شدن به منوی بوت کامپیوتر خود را فشار بفشارید. در منوی بوت فلش مموری خود را انتخاب کرده سپس گزینه Boot Mac OS X from USB را انتخاب کنید.
پس از اجرای اینستالر از شما خواسته می‌شود تا زبان مورد نظر خود را انتخاب کنید. سپس نیاز است تا درایو مورد نظر خود را جهت نصب سیستم عامل mac OS آماده کنید. بدین منظور در قسمت فوقانی صفحه نمایش روی گزینه Utilities کلیک کرده و برنامه Disk Utility را اجرا کنید. حال درایو مورد نظر خود را جهت نصب سیستم عامل mac OS انتخاب کرده و روی گزینه Erase کلیک کنید. در این مرحله شما قادر هستید اسم درایو را به نام مورد نظر خود تغییر دهید. سپس در بخش Format گزینه (OS X Extended (Jour naled و در بخش Scheme گزینه GUID Parition Map انتخاب کرده و در اخر روی گزینه Erase کلیک کنید.
در مرحله بعدی باید کامپیوتر خود را ریستارت کرده و کلید ورود به تنظیمات BIOS را فشار دهید. سپس کامپیوتر را از طریق فلش بوت کنید. پس از آن در صفحه Clover boot درایو نصب سیستم عامل mac OS را انتخاب کنید.

پس از نصب سیستم عامل mac OS روی کامپیوتر، برنامه Multi Beast را اجرا کنید. سپس روی گزینه Quick Start کلیک کرده و بسته به نوع کامپیوتر خود یکی از گزینه‌های UEFI Boot Mode یا Legacy Boot Mode را انتخاب کنید. بدین ترتیب درایورهای لازم روی سیستم شما نصب خواهند شد. در نهایت کامپیوتر خود را ریستارت کرده و فلش مموری را از کامپیوتر جدا کنید.
advertising