بررسی هدفون مناسب و با کیفیت JVC HA-RX500

علمی و تکنولوژیرایانه و سخت افزار

- 97/10/20
بررسی هدفون مناسب و با کیفیت JVC HA-RX500بسیاری از کاربران متولد دهه 50 و 60 با برند ژاپنی JVC و سیستم های صوتی و تصویری آن آشنا هستند. این شرکت امروزه در بخش هایی از جمله پخش کننده های صوتی و تصویری، تلویزیون، هدفون و... مشغول به کار است که خب با عرض اندام برندهایی از جمله سامسونگ و ال جی، کمتر کسی است که از تلویزیون های آن یادی کند. با این وجود این شرکت تجارب ارزنده ای را در بخش صدا به همراه دارد؛ از تولید انواع هدفون های کلاس استریو و قدرتمند کاربری گرفته تا نخستین اسپیکرهای تولید شده از چوب آلبالو، جی وی سی را به یکی از برترین های صدا مبدل کرده است که تجربه آن پشتوانه ای تنومند برای محصولاتش است.

خوشبختانه هدفون های JVC همچنان در بازارهای جهان از جمله ایران موجود بوده و به شما این اطمینان را می دهیم که بابت هزینه پرداختی خود، محصولی مناسب و با کیفیت را دریافت خواهید کرد. در این مطلب به سراغ یکی از مدل های نه چندان گران قیمت اما کاربردی JVC رفته و به بررسی آن خواهیم پرداخت.

هدفون JVC HA-RX500 محصولی در کلاس خانگی است که شاید بیرون بردن آن در مکان های خارج از منزل چندان مناسب و جالب نباشد؛ در نتیجه آگاه باشید که با یک هدفون رو گوشی مخصوص استفاده در منزل روبرو هستیم.

با هدفونی روبرو هستیم که بر خلاف کاپ های 40 میلی متری خود، داری توانی برابر با 1200 میلی وات است. جنس بدنه از پلاستیک فشرده بوده و پوشش گوش ها نیز چرم مصنوعی است. این محصول دارای جک 3.5 میلی متری است که البته جی وی سی یک رابط 6.3 میلی متری را نیز با آن همراه کرده است. 4 بالشتک اضافی در بخش قرار گیری بر روی سر تعبیه شده است که استفاده های طولانی مدت را سهولت بخشیده است.

انعطاف بدنه به گونه ای است که پس از قرار گیری بر روی سر، کاملا بر روی گوش های شما کیپ شده و شما را درون صدا غرق خواهد کرد. به طور کلی، استفاده از آن بسیار ارگونومیک و لذت بخش است. این محصول در دو رنگ آمیزی نقره ای و مشکی عرضه شده است که البته بیشتر مدل نقره ای آن در سراسر جهان توزیع شده است. بر روی کاپ ها پوششی شفاف نصب شده است که زیبایی آن را بهبود می بخشد.

در هنگام بررسی با مادربرد MSI GAMING M3 یکی از بهترین کیفیت های صوتی را دریافت خواهید کرد که می توان آن را با هدفون های بالای 500 هزار تومان نیز مقایسه کرد!

در نتیجه این هدفون برای کاربرنی که از صدای بلند لذت می برند نیز انتخابی ایده آل خواهد بود. اما به یاد داشته باشید که پس از فعال کردن EQ های تقویت بیس یا فرکانس های پایین، مانند فعال شدن X-BASS در Jet Audio این هدفون دیگر امکان پوشش صدا را پیدا نکرده و در ولوم های بالا شاهد صدایی ناقص و لرزش های نامناسب هستیم. پس به بیس های اولیه قناعت کنید. در واقع صدای خروجی آن در بازی با بسیاری از هدفون های گیمینگ گران قیمت برابری کرده اما در صورتی که انتظارهای خود را به بالاترین حد نرسانده و تضمین می کنیم که هدفون JVC HA-RX500 در کنار آمپلی فایرهای خارجی و داخلی، به خوبی از پس خروجی برخواهد آمد.

یکی از نقاط ضعف آن پیدا کردن صدای دلخواه بر اساس جزئیاتی است که شما بدان علاقه دارید. به عنوان مثال در بررسی با لپ تاپ ایسر، صدا کارایی مناسبی را نشان داده اما صدای Vocal مقداری دورتر از باقی اصوات شنیده می شود؛ در نتیجه برای دریافت تنظیمات دلخواه خود نیازمند دستکاری و تغییرات نسبتا زمان بری خواهید بود که شاید صدای نهایی باز هم دلخواه برخی از کاربران حرفه ای نباشد. خروجی صدای هدفون با امپدانسی در حدود 300 اهم در لپ تاپ مورد بررسی قرار گرفت.

همچنین در بخش گوشی های هوشمند نیز سامسونگ J7 را بدان متصل کرده و از برنامه VLC پلیر بهره گرفتیم. با قرار دادن EQ در وضعیت هدفون، صدای خروجی بسیار لذت بخش بود اما به دلیل سیم 3 متری محصول، مقداری افت جریان به صورت محسوس احساس می شود. در کل JVC HA-RX500 در کنار گوشی های هوشمند صدا را با کیفیت مناسب اما بدون قدرت بالا به شما منتقل خواهد کرد. وضوح صدا و تفکیک فرکانس ها در هنگام نصب به گوشی هوشمند سامسونگ، بیش از انتظار بود. شایان ذکر است که سامسونگ از برنامه صوتی فراگیر و تقویت کننده اختصاصی در برخی از محصولات خود استفاده کرده است.

همانطور که گفته شد، طول کابل JVC HA-RX500 به بیش از 3 متر می رسد که اتصال آن به انواع تلویزیون ها را نیز ساده می کند. در نهایت این امکان وجود دارد که مجبور به جمع و بستن مقدار اضافی کابل شوید. متاسفانه راهی برای کاهش آن وجود ندارد.
advertising