تاثیر مخرب هدفون و هندزفری بر گوش انسان

پزشکی و سلامتپزشکی

- 97/09/04
تاثیر مخرب هدفون و هندزفری بر گوش انسان

با استفاده زیاد از هندزفری عفونت گوش می گیرید:


طبق قانون numero uno هندزفری را هیچ وقت به اشتراک نگذارید این یکی از ساده ترین راه ها برای انتقال باکتری های عفونی است با این وجود، هندزفری های اشتراک گذاری ، تنها راه عفونت گوش نیستند. هدست ها و هدفون ها دمای گوش را افزایش می دهند که ممکن است باعث سایش پوست و ایجاد باکتری های مضر شود. اگر شما یک جفت هدفون از کسی می خرید، مطمئن شوید قبل از استفاده آنها را ضد عفونی کنید این هم یک ایده خوب است، که به طور مرتب هدفون های خود را پاک کنید، حتی اگر هرگز کسی دیگر از آنها استفاده نکرده باشد این کار، هندزفری را حفظ می کند و از همه مهمتر ،گوش شما را تمیز نگه میدارد.

توانایی شنوایی با استفاده طولانی از هندزفری ، ممکن است آسیب ببیند:


اگر شما بیش از حد ، و طولانی مدت از هندزفری یا هدست استفاده میکنید و یا با صدای بلند به موسیقی گوش می دهید، به شنوایی خود آسیب می رسانید. در نظر داشته باشید که موتور سیکلت و اره برقی که به طور کامل رانده شده اند ،حدود 100دسیبل (واحد اندازه گیری شدت صدا را تولید می کنند)، که می تواند در کمتر از 30دقیقه به شنوایی آسیب برساند کسی که با هندزفری به موسیقی گوش می دهد، در حدود 70درصد از حداکثر صدا، حدود 85 دسیبل است از دست دادن شنوائی، ناشی از سر و صدا (NIHL)، از دست دادن شنوایی ناشی از استفاده از هدفون و هدست، یک چیز معمولی است.
افت شنوایی ناشی از صدای بلند ؛ خوشبختانه تا زمانی که اقدامات پیشگیرانه انجام می شود، کاملا قابل پیشگیری است یک قانون خوب برای دنبال کردن استفاده از قانون 60/60 است ؛ با هندزفری، بیش از 60٪ از حداکثر صدا را گوش ندهید و بیشتر از 60 دقیقه نیز استفاده نکنید پزشکان در مورد اینکه چه اتفاقی برای گوش شما می افتد، هنگامیکه از هدفون با صدای بلنداستفاده می کنید، هشدار میدهند.

تجمع باکتری ها در سری هدفون و ابتلا به بیماری


بعد از استفاده مداوم از هدفون ها ، سری هدفون به خصوص اگر اسفنجی باشند ، باکتری های گوش و تمام مواد زائدی که به واسطه تصفیه هوا در گوش خارجی تجمع یافته است ، به داخل گوش منتقل می کند که تنها یک مورد از مضرات هندزفری برای گوش میباشد ، بنابراین توصیه میشود سری هدفون هر دو ماه یک بار عوض شود.

افزایش عفونت های گوش حین استفاده مشترک از هدفون


شاید گوش دادن به موزیک با یک هدفون و به صورت مشترک با دوستان و همراهانتان ، لذت بخش تر باشد؛ اما این کار ، احتمال انتقال باکتری و عفونت های گوش میانی را افزایش می دهد و بهتر است اگر مجبورید از یک هدفون به صورت مشترک استفاده کنید ، حتما سری هدفون را با دستمال کاغذی یا هر چیز مشابه بپوشانید و سپس از آن استفاده کنید.

کاهش سطح شنوایی گوش و ایجاد مزاحمت


گوش دادن به صدای بلند به موزیک و با استفاده از هدفون ، به صورت طولانی مدت ، سبب عارضه های مختلفی از جمله کاهش سطح شنوایی گوش به صورت موقت یا دائم میشود. همچنین بعد از مدتی برای گوش دادن به هرچیز حتی بدون هدفون ، مجبور به افزایش ولوم یا صدا هستید و این برای افرادی که در مجاورت شما هستند ، آزار آور است.

آسیب به عصب شنوایی با هدفون های توگوشی


هدفون یا هندزفری های توگوشی که تمرکز صدا را روی مجرای شنوایی بیشتر می کنند، عوارض بیشتری نسبت به سایر هدفون ها دارند و عصب شنوایی را تحت تاثیر قرار می دهند.
advertising