آموزش غذا دادن به سنجاب با دست

خواندنیحیوانات خانگی

- 97/10/01
آموزش غذا دادن به سنجاب با دستآیا تا بحال تلاش کرده‌اید به یک سنجاب خاکستری و قرمز، سنجاب خانگی، سنجابی در باغ‌وحش و یا به یکی از اعضای خانواده سنجاب‌ها با دست غذا بدهید و آن سریع فرار کرده است؟ در این اینجا به شما آموزش خواهیم داد چگونه با دست به هر سنجابی در هر جایی غذا بدهید

1 - خریدن بادام زمینی برای غذا دادن به سنجاب شما به بادام زمینی‌هایی نیاز دارید که دارای پوست هستند. اگر چندتایی در خانه دارید، احتیاجی نیست به مغازه بروید. از همان استفاده کنید.

2 - ریختن بادام زمینی‌ ها در حیاط هر روز در حیاط بادام زمینی بریزید. یک باغ می‌تواند محل مناسبی برای غذا دادن به سنجاب باشد، اما اگر در جایی زندگی می‌کنید که سنجابی در آن اطراف وجود ندارد، ممکن است در این کار جواب ندهد.

۳ - اگر هنگامی که بیرون از منزل هستید، سنجابی را دیدید، برای غذا دادن به سنجاب شروع به انداختان بادام زمینی‌ها بطرفشان کنید. این کار باعث می‌شود تا سنجاب به شما عادت کرده و زمینه ارتباط بهتر فراهم آید.

۴ - کار را برای سنجاب‌ ها با انداختن بادام زمینی‌ها در یک قدمی‌تان سخت‌تر کنید. کاملا آرام سرجایتان بایستید، چراکه قصد ترساندن آنها را ندارید. این کار را چندین روز تکرار کنید تا سنجاب‌ها به شما عادت کرده و احساس راحتی بکنند.

۵ - صبر کنید تا سنجاب‌ ها به نزدیکی‌تان بیایند. سعی کنید با بادام زمینی آنها را فریب دهید و بطرف خود بکشانید. یک بادام زمینی را با سر انگشتان خود گرفته و به سمت سنجاب‌ها به آرامی جلو ببرید.

۶ - بسیار آرام باشید و فقط بادام زمینی را با انگشتان‌تان نگهدارید. سنجاب‌ها دلسرد می‌شوند و ممکن است نزدیک شوند و بعد فرار کنند.

۷ - به یاد داشته باشید که شما برای سنجاب‌ها یک ترس محسوب می‌شوید، پس برای چند روز بادام زمینی‌ها را برای سنجاب‌ها پرت کنید و یا بادام زمینی را در نزدیکی دست خود به زمین بیاندازید.

۸ - اعتماد سنجاب‌ها را جلب کنید. زمانی که شما در حال جلب اعتماد سنجاب‌ها هستید، آنها هر دفعه به شما نزدیک و نزدیک‌تر می‌شوند. تا جایی که بادام زمینی را از دست‌تان برمی‌دارند.

۹ - با دهان خود آهسته صدا درآورید. وقتی که سنجاب‌ها دهانشان را روی بادام زمینی گذاشتند، بادام زمینی را رها کنید در غیر اینصورت اعتماد سنجاب برای بیشتر نزدیک شدن به شما از بین خواهد رفت.

۱۰ - سعی کنید دست‌ تان را به اطراف تکان دهید، گاهی این کار به شما در جذب سنجاب‌ها کمک خواهد کرد. هر وقت خواستید برگردید دست‌تان را بصورت چرخشی بدور سرتان تکان دهید، این به آنها می‌فهماند که هیچ اسلحه‌ای با خود به همراه ندارید.

اگر می خواهید با دستان خود به سنجاب غذا دهید تمام مراحل را با حوصله و به آرامی انجام دهید. در نظر داشته باشید که سنجاب شما را تهدید و خطر می‌ پندارد.
advertising