چگونگی تولید مثل سوسک یکی از چندش آورترین حیوانات خانگی

خواندنیحیوانات خانگی

- 97/11/24
چگونگی تولید مثل سوسک یکی از چندش آورترین حیوانات خانگیسوسک ها به گرما علاقه دارند و پشت رادیاتورها و لوله های آب گرم زندگی می کنند . سوسک ها به مناطق گرمسیری علاقه دارند اما برخی گونه ها در نواحی معتدل و نیز در خانه ها و ساختمان هایی که هوای گرم و مرطوب و غذای کافی وجود دارد زندگی می کنند.

خصوصیات سوسک ها


از لحاظ ظاهری شکم بند بند دارند و بیضی شکل هستند، بال هایی دارند که بطور متقاطع روی شکم قرار گرفته اند، رنگ آنها قهوه ای یا سیاه است و اندازه شان بین یک تا پنج سانتیمتر می باشد. سوسک ها پس از مستقرشدن در محل مناسب تخم ریزی می کنند.

تولید مثل سوسک ها


تعداد تخم سوسک شـانزده تـا چهل و هشت عدد است که درون کپسول لوبیا شکل قهوه ای رنگ قراردارد. سوسک ها این کپسول ها را در محل های تاریک در شکاف ها و درزها و یا سطوح زیری مـیز و صندلی یا تختخواب و دیگر وسایـل بسته بـندی شده قرار می دهند.
هر سوسک ماده در طول زندگی180 تا 320 بچه سوسک تولید می کند.این سوسک ها مختص آشپزخانه ها بوده و اغلب در رستوران ها و شیرینی پزی ها و منازل یافته می شوند. این گونه نسبت به سموم معمول ایجاد مقاومت کرده است، لذا جهت ریشکنی آن روش های خاصی اخذ می شود.
چگونگی تولید مثل سوسک یکی از چندش آورترین حیوانات خانگی

زمان تخم گذاری سوسک ها تا متولد شدن


کپسول ها به تدریج بزرگ شده، سپس سوسک جوان سفیدرنگ کوچک بدون بال از درون آن خارج می شود.از ابتدای تخـم ریزی تا خارج شدن نوزاد سـوسک، سی تا پنجاه روز زمان لازم است. سوسک بالغ چند ماه تا یک سال زنده است و طی این مدت چندین نوبت تخم ریزی می کند
advertising