بیماری های رایج سگ بولداگ انگلیسی

خواندنیحیوانات خانگی

- 97/10/16
بیماری های رایج سگ بولداگ انگلیسیسگ بولداگ انگلیسی یکی از خاص ترین و محبوب ترین نژاد سگ است. بیماری‌های شایع سگ بولداگ انگلیسی می‌تواند سلامت سگ را با خطر مواجه سازد و این امر تاثیر مستقیمی بر کیفیت زندگی و طول عمر بولداگ انگلیسی شما خواهد گذاشت.

آیا می‌دانستید که در گذشته سگ بولداگ انگلیسی برای مبارزه تربیت می‌شد؟ به تر است بدانید که در قرن ۱۷ و بعد از آن، سگ بولداگ شرایط متعددی را گذراند تا بولداگ شگفت‌انگیز انگلیسی را که امروز می‌شناسیم بوجود بیاید.

مشخصات ظاهری


از مشخصات ظاهری خاصی که بولداگ‌ انگلیسی دارد میتوان به دماغ پهن و گرد، همچنین چشمان بی‌پروایی که سگ بولداگ انگلیسی را بسیار محبوب ساخته است اشاره کرد. بعلاوه گوش‌های کوتاه و صورت چروک خورده‌اش به این سگ جلوه ستودنی می‌بخشد.

این نژاد سگ بسیار مطمعن، شجاع و ساکت می‌باشد که آن را به انتخابی ایده‌آل برای خانواده‌ها و کودکان تبدیل می‌کند. به خانه آوردن سگ بولداگ انگلیسی یک تصمیم عالی می‌باشد. اما مسئولیت بزرگی را به بار می‌آورد که مراقبت‌های بهداشتی حیوان باید در اولویت قرار بگیرد.

بیماری‌ و مشکلات چشمی بولداگ انگلیسی


بیماری‌های مربوط به چشم از بیماری‌های شایع سگ بولداگ انگلیسی به شمار می‌رود. چشمان بولداگ انگلیسی بطور ویژه‌ای حساس است و این نژاد در معرض پیشرفت بیماری‌های چشمی می‌باشد که در زیر آمده‌اند:

اکتروپین یا تاب خوردگی پلک به بیرون چشم


به وضعیتی گفته می‌شود که در آن پلک‌ها بسمت بیرون می‌روند. سلامتی پلک‌های داخلی که در معرض محیط خارجی است به خطر می‌افتد. این بیماری به راحتی قابل درمان است. اما توجه داشته باشید که درمان توسط دامپزشک ضروری است.
بیماری های رایج سگ بولداگ انگلیسی

انتروپین یا تاب خوردگی پلک به داخل چشم


این مشکل برعکس اکتروپین است. در این وضعیت لبه پلک بسمت داخل تا می‌شود. این بدان معنی است که مژه‌ها به داخل فرو رفته و در تماس با کره چشم قرار می‌گیرند. این اتفاق باعث رنجش، درد و به سختی باز کردن چشم می‌شود. بیماری انتروپین بولداگ انگلیسی با عمل جراحی درمان می‌شود.

ورم ملتحمه از بیماری های شایع سگ بولداگ انگلیسی


بیماری ورم ملتحمه سگ بولداگ انگلیسی در صورتی که به موقع درمان نشود باعث آسیب‌های جدی در کره چشم می‌شود. ورم ملتحمه باعث التهاب در غدد اشکی، پرده و قرنیه چشم سگ می‌گردد. در این وضعیت چشم سگ بولداگ انگلیسی دچار ترشح ماده لزج، قرمزی و حتی زخم قرنیه می‌شود. برای درمان ورم ملتحمه بولداگ انگلیسی از قطره‌های چشمی و آنتی بیوتیک استفاده می‌شود، اگرچه در برخی از موارد جراحی تنها راه درمان می‌باشد.

از دیگر بیماری های سگ بولداگ انگلیسی می توان به موارد زیر اشاره کرد


بیماری‌ های تنفسی بولداگ انگلیسی
دیسپلازی مفصل ران و آرنج بولداگ انگلیسی
بیماری‌های پوستی سگ بولداگ انگلیسی

روش هایی که می توان از بیمار شدن بولداگ انگلیسی جلوگیری کرد


علاوه بر آگاهی از بیماری‌های شایع سگ بولداگ انگلیسی لازم است تا از بروز آنها جلوگیری کنید. بهتر است که به موارد زیر توجه کنید تا سگ بولداگ انگلیسی خود را در شرایط سالم و مناسب نگهداری کنید. سگ بولداگ انگلیسی علاقه‌ای به تمرین ندارند اما این بدان معنی نیست که تمرین لازم نباشد. حیوان شما باید تمرین‌های ملایمی که به آن نیاز دارد را انجام دهد. ضروری است که بولداگ انگلیسی تمام مراحل واکسیناسیون توله‌سگ و سگ بالغ را طی کند.جهت جلوگیری از چاقی، سگ بولداگ انگلیسی به یک برنامه غذایی خوب و متعادل نیاز دارد که سازگار با نیازهای غذایی در هریک از مراحل زندگی باشد. حیوانات نیز به مانند انسان از چاقی رنج می‌برند و سگ بولداگ مستعد چاقی است. به عنوان صاحب سگ باید از عوارض چاقی در حیوانات خانگی مطلع باشید. جهت کاهش آلرژی، محیط پیرامون سگ بولداگ انگلیسی باید بدون استفاده از مواد شیمیایی مضر تمیز و ضدعفونی شود.
advertising