معمای مسابقه طناب کشی با پاسخ تشریحی

خواندنیطنز و معما

- 97/09/25
معمای مسابقه طناب کشی با پاسخ تشریحیهمه شما با بازی جالب و دوست داشتنی کشیدن طناب آشنایی دارین. این بازی برای اندازه گیری قدرت دو دسته افراد که در دو طرف طناب قرار میگیرن هست. در این مسابقه معمولا به وسط طناب یه دستمال میبندن و افراد هر دسته در یک طرف طناب قرار میگیرن و داور هم در وسط طناب روبه روی دستمال می ایسته. در یک لحظه هر دو طرف طناب رو به سمت خودشون میکشن. دستمال به هر طرف کشیده بشه هر چند فقط چند سانتیمتر باشه باز هم برنده مسابقه میشه.
یه روز بحثی راجع به نیرومند بودن زن یا مرد، و همچنین چاق ها و لاغرها شد. در اونجا افراد با تیپ های مختلف حضور داشتن. یکی گفت با کشیدن طناب ثابت میکنیم که کدوممون قویتره!!
اول: چهار مرد چاق از یک سمت طناب و پنج زن چاق از سمت دیگه طناب را گرفته و هر دسته طناب را سمت خود کشیدن قدرت دو طرف مساوی هم بود.
دوم: یک مرد چاق و دو زن چاق در یک طرف طناب و دو زن لاغر در طرف دیگر طناب قرار گرفتن و نیروی دو طرف مساوی بود.
سوم: سه زن چاق و دو زن لاغر یک طرف طناب و چهار مرد چاق و یک زن چاق طرف دیگر طناب رو گرفتن. به نظر شما طناب به کدوم سمت کشیده میشه؟
معمای مسابقه طناب کشی با پاسخ تشریحی

.
.
.
.
.
.
.
.
.


پاسخ معمای طناب کشی با طناب


به جای دو زن لاغر در سومین مسابقه معادل اون رو قرار میدیم که عبارت است از یک مرد چاق و دو زن چاق. در اینصورت طرف چپ سومین مسابقه رو پنج زن چاق و یک مرد چاق تشکیل میدن. در صورتی که طرف راست از چهار مرد چاق و یک زن چاق تشکیل یافته است و چون چهار مرد چاق معادل پنج زن چاق است پس در طرف چپ به دلیل اینکه یک مرد چاق در مقابل یک زن چاق در طرف راست قرار دارد بنابراین مسابقه دهندگان طرف چپ در مرحله ی سوم برنده ی مسابقه خواهند بود . زیرا با توجه به اولین مسابقه هر مرد چاق 1٫25 زن چاق است.
advertising