آموزش بافت دست پوش با میل بافتنی

خواندنیهنرهای دستی

- 97/09/22
آموزش بافت دست پوش با میل بافتنی

وسایل مورد نیاز بافت دست پوش زمستانی با میل بافتنی


کلاف ( برای سایز بزرگ دو کلاف) /کاموای سبز کاهویی/میل بافتنی4/۵ میلی متری/نشانگر یا علامت گذار دانه ها/نخ و سوزن
آموزش بافت دست پوش با میل بافتنی
آموزش بافت دست پوشهای زمستانی با میل بافتنی
19 تا دونه = 26 رج = 10 سانتی متر بافت ساده حتما باید معیار اندازه گیری خودمان رو بررسی کنیم . استفاده از هر سایز میل بافتنی ممکنه یک معیار جدید به ما بده.

آموزش دست راست دست پوش زمستانی


41 یا 45 دونه سرمی ندازیم . برای قسمت بالای دستپوش یه دونه از زیر، یه دونه از رو کشباف می بافیم و این بافت رو تا حدود 4 سانتی متر ادامه میدیم.

بافت بدنه دست پوش زمستانی


رج 1 : 3(4) تا دونه از رو ، 13 تا دونه از زیر، 7(8) تا دونه از رو ، 1 دونه از زیر ، 17(19) تا دونه از رو .
رج 2 : 17 تا دونه از زیر ، 1دونه از رو ، 7 تا دونه از زیر ، (8) ، 13 تا دونه از رو ، 3 تا دونه از زیر 4
رج 3 : 3(4) تا دونه از رو، 4 تا دونه رو یکی می کنیم از زیر، [ نخ را روی میل راست می اندازیم (اضافه كردن دونه) و از زیر میبافیم ] ۵ مرتبه اینکار را انجام میدیم ، اضافه كردن دونه ، 4 تا یکی میکنیم [ برای بافتن دونه مورد نظر نخی رو كه دور میل می اندازیم (كه بصورت حلقه است ) باید از پشت بافت باشد نه از جلوی بافت كه با مدل بافت ساده چندان تفاوت زیادی نمیکنه]، 7(8) تا دونه از رو ، 1 دونه از زیر ، 17(19) تا دونه از رو .
رج 4 : تکرار رج دوم از رج 1-4 تکرار میکنیم و ادامه می دیم تا به حدود 22 سانتی متر از ابتدای کار برسیم ، بعد رج 1 و 2 رو یک بار دیگه تکرار می کنیم تا درمرحله بعد قسمت انگشت دست پوش رو ادامه بدیم .

انگشت شصت راست دست پوش زمستانی


4تا دونه از رو ، 4تا یکی می کنیم از زیر، [ نخ را روی میل راست می اندازیم (اضافه كردن دونه) و از زیر میبافیم ] 5 مرتبه اینکار را انجام میدیم ، اضافه كردن دونه ، 4 تا یکی می کنیم [ برای بافتن دونه مورد نظر نخی رو كه دور میل می ندازیم (كه بصورت حلقه است ) باید از پشت بافت باشد نه از جلوی بافت كه با مدل بافت ساده چندان تفاوت زیادی نمیکنه]، 7 (8)تا دونه از رو ، این جا علامت گذاری میکنیم یه دونه اضافه می کنیم به این روش که ما از نخ بین دوتا دونه یه حلقه درست می كنیم وروی میل چپ میندازیم و به این ترتیب یه دونه اضافه میشه، یه دونه از زیر ، دوباره به روش چند خط قبل یه دونه دیگه اضافه می کنیم ، یه علامت گذار می گذاریم ،17 تا 43تا دونه رو از زیر میبافیم ( برای سایز بزرگ19-47) رج 4 : 17 تا دونه از زیر (19) ، 3 تا دونه از رو ، 7 تا دونه از زیر ( 8) ، 13 تا دونه از رو ، 3 تا دونه از زیر (4) . همین الگو رو ادامه میدیم تا برسیم به محلی که اول علامت گذاری کردیم حالا یه دونه اضافه می کنیم و قبل از رسیدن به محل علامت گذاری شده دوم 5 رج این کار رو 5 (6) بارتکرار می کنیم ، با دونه های اضافی داخل الگو – 53 (59) ، 13(15) تا دونه در بین دوتا محل علامت گذاری شده .
ردیف بعدی : با یک دونه اول علامت گذاری شده شروع می کنیم ، دونه رو نبافته به میل راست میندازیم و ۱۳(۱۵) تا دونه بعدی رو برای انگشت شصت نگه میداریم ، نشانگر دوم رو بر میداریم ، 1 دونه از زیر می بافیم ، دونه ای كه بافته نشده رو روی دونه بافته شده میندازیم ، تا انتهای رج ادامه میدیم – 39(43) دونه . الگو رو به همین شکل حفظ می کنیم و تا 4 سانتی متر ادامه میدیم . برای قسمت انتهایی دستپوش هم 2 ردیف 1 دونه از زیر ، 1دونه از رو به صورت کشباف می بافیم . بعد طبق الگو دونه ها رو کور می کنیم . برای انتهای شکل شصت دستپوش ، 13 تا (14) تا دونه رو نبافته می گیریم و روی سوزن نگه می داریم. نخ و به سمت دیگه میبریم ، و دو رج 1 دونه از زیر ،1 دونه از رو به صورت کشباف می بافیم ،1 دونه در شروع هر رج اضافه میکنیم -15(17)دونه . در انتها دونه ها رو کور می کنیم .
و برای دست دیگر همین طور ادامه می دهیم
advertising