آموزش بافت پاپوش دخترانه شیک

خواندنیهنرهای دستی

- 97/08/21
آموزش بافت پاپوش دخترانه شیکاین سبک پاپوش را به مدلهای مختلفی می تونین ببافین. بافت پاپوش از نوک پنجه پا و به صورت دایره ای شروع میشه.
برای نوک پنجه دایره ای می بافین و بعد به اندازه رویه پا بافت را ادامه میدین. در انتها هم قسمت زیر ساق پا و پاشنه بافته میشه.می تونین رویه و پشت پاپوش را یک مدل ببافین. می تونین رویه را یک مدل و پاشنه را مدلی دیگر ببافین.در آموزش بافت پاپوش قلاب بافی زیبا، نیمه جلویی پا یا کشباف هست و نیمه دوم پایه بلند.

لوازم مورد نیاز برای بافت پاپوش قلاب بافی زیبا


یک کلاف کاموا (از یک کلاف کاموای 100گرمی دو جفت پاپوش سایز 38 میشه بافت)
قلاب متناسب با نخ
خرده کامواهایی برای بافت گل و برگ
نکات:
کامواتون نه خیلی ضخیم باشه و نه نازک مثلا آلپاکا طلایی.
قلاب هم بسته به ضخامت نختون از شماره 2 تا 3

مراحل بافت پاپوش قلاب بافی زیبا


یک حلقه جادویی می زنیم3زنجیره می بافیم.داخل حلقه را با 19پایه بلند پر می کنیم.در پایان با گره نامرئی به سومین زنجیره اول رج وصل می کنیم.
آموزش بافت پاپوش دخترانه شیک

رج بعد 3 زنجیره بافته و در همانجا یک پایه بلند می بافیم.تا پایان رج در هر گره رج قبل دوپایه بلند می بافیم3زنجیره ببافید.یک پایه بلند برجسته از جلو ببافید.

یک پایه بلند برجسته از پشت ببافید.(پایه بلند برجسته از جلو و پایه بلند برجسته از پشت)
نکته : در قلاب بافی بافت با پایه بلند برجسته به عنوان کشباف استفاده میشه.
بافت را به اندازه رویه پا ادامه میدیم.

در حین بافت پاپوش را به پا کنید تا از اندازه اون مطمئن بشین.قبل از جایی که نخ هست، یک چهارم دانه ها که در اینجا 10دانه هست را با گیره نشانه بگذارید.

زنجیره بافته و تا رسیدن به نشانه در هر گره رج قبل یک پایه بلند ببافید.

در اینجا 30 پایه بلند.

زنجیره بافت و کار را برگردانید و روی همان پایه ها را پایه بلند ببافید.بافت را تا رسیدن به پشت پاشنه پا ادامه دهید.

30 دانه داشتیم.4تا کم کرده و باقیمانده را تقسیم به دو می کنبم. در اینجا 13دانه.در رج آخر ابتدا 13 پایه بلند می بافیم.برای اینکه پاشنه پا گرد شده و نوک نداشته باشد ،4 دانه وسط بافت را یکی می کنیم.

(یکی کردن 4 پایه بلند).
13دانه پایانی را هم پایه بلند بافته و پاپوش را به رویه تا کنید.(داخل پاپوش به رو باشد مثل عکس زیر)حالا دو طرف را با پایه کوتاه به هم متصل کنید.
هر دانه را به دانه مقابلش ببافید.در پایان نخ را محکم کرده و بچینید.حالا لبه پاپوش را یک رج پایه متوسط می بافیم.نخ را به پشت پاپوش وصل می کنیم.روی هر پایه بلند 2 پایه متوسط و روی 2 زنجیره اول رج هم 2پایه متوسط می بافیم.

خوب پاپوش ما بافته شد.حالا می تونین در صورت تمایل تزیینش کنید.
advertising