کتاب روانشناسی چهار اثر نوشته فلورانس اسکاول شین

خواندنیکتاب و رمان

- 97/08/13
کتاب روانشناسی چهار اثر نوشته فلورانس اسکاول شینخانم فلورانس اسکاول شین در 24 سپتامبر 1871 در یکی از خانواده های قدیمی فیلادلفیایی در کامدون نیوجرسی به دنیا آمد. سالیان متمادی در مقام هنرمند (نقاش)، مشاوره امور، نامی بلند آوازه داشت . وی سال ها در نیویورک، دانش الهی را تدریس می‌ کرد. افراد بی‌ شماری در کلاس‌ هایش شرکت می‌ کردند و از این راه، پیام معنویت را به بخش گسترده‌ ای از مردم می‌ رساند. بزرگ ترین راز موفقیتش این بود که همواره خودش بود: ساده و صمیمی و بی‌ تکلف و شوخ‌ طبع. هرگز نخواست قراردادی و ادیب‌ مآب یا دارای نفوذی تحمیلی باشد. از این رو هزاران تن که نتوانسته بودند از طریق سنت های قدیمی تر یا حتی شامخ تر، پیام معنویت را دریابند یا دست‌کم در آغاز راه، کتاب های متعارف مابعدالطبیعه برایشان چندان جذابیتی نداشت به او پناه می‌ آوردند. هرچند بسیار معنوی و روحانی بود، معمولاً معنویت و روحانیتش در پس برخورد ساده و راحت با موضوع مورد بحث پنهان می‌ شد. افراد زیادی در جلسات درس او شرکت می کردند و او از این طریق پیام های معنوی خود را به گروه بیشماری می رساند.
با نگاهی به کتاب چهار اثر فلورانس اسکاول شین بخشی از آموزه‌ هایی را که اسکاول شین در هر بخش بیان کرده با هم مرور می‌کنیم.

بازی زندگی و چگونگی انجام آن


کتاب چهار اثرنویسنده در این بخش از کتاب در پی اثبات این است که هر آنچه ما در خیال خود تصور کنیم، روزی در زندگی‌ مان به حقیقت می‌ پیوندد. چرا که ذهن از 3 بخش تشکیل شده: نیمه هوشیار، هوشیار و هوشیاری برتر. او بر اساس این تقسیم‌بندی معتقد است هر کلام زیبایی با ذهن نیمه هوشیار خود باعث سعادت انسان می‌ شود. در نتیجه مرگ و زندگی ما در گرو قدرت زبان است. زبانی که می‌ تواند فلاکت یا خوشبختی به بار آورد.

قانون توانگری


در این بخش از کتاب نویسنده بیان می‌ کند که رسیدن به موفقیت در گرو تدارک دیدن برای آن نیز است. اگر کسی در پی موفقیت است ولی انتظار شکست دارد، شکست خواهد خورد. انسان می‌ تواند چیزی را بستاند که خود را در حال ستاندن آن می‌ بیند. انسان همواره باید به غایت سفر خود فکر کند و موفقیت را در انتظار ببیند نه شکست را.
در این راه باید بدانیم که اغلب پیش از هر موفقیت بزرگی اندیشه‌ های منفی می‌ آیند، پس باید به آن غلبه کنیم.

نفوذ کلام


کسی که نفوذ کلام دارد می‌ داند که ممکن است با کلام خود قوانینی برای خود وضع کند، به همین خاطر به کلامش توجه می‌ کند. بهتر است تنها به 3 منظور کلامتان را به کار گیرید: طلب شفا، طلب برکت و طلب سعادت و خوشیختی برای هر کسی.
تنها دشمنان انسان در درون خود انسان هستند و از زبانش برمی‌ آیند. محبت و رضایت مندی, دشمنان درون را نابود می‌ کند و دشمنان بیرون را نیز شکست می‌ دهد.

قانون عدم مقاومت


در برابر بدی مقاومت نکنید و بد را به نیکی تبدیل کنید. چون اگر آنچه که پیش رو دارید شکست باشد، به نام خدا آن را موفقیت می‌ نامید تا موفقیت غایی را کسب کنید. اگر آدمی در برابر وضعیت مقاومت کند آن را به سمت خود می‌ کشد و اگر تلاش کند بگریزد همواره آن وضع را به همراه خود خواهد داشت. مطمئن باشید که اوضاع مخالف خیر است و از آن آزرده نشوید تا وزن و سنگینی خود را ازدست بدهد. ناهماهنگی نشانه ناهماهنگی وجود آدمی است. پس کار آدمی همواره با خویشتن است.
advertising