زندگی نامه ناصر رزازی خواننده بزرگ کرد زبان

خواندنیزندگی نامه

- 97/09/07
زندگی نامه ناصر رزازی خواننده بزرگ کرد زبانناصر محمدصالح (رزازی) در سال 1334 خورشیدی در محله «کانی کمیز» سنندج متولد شد. وی دو فرزند پسر به نام‌های ماردین و کاردو و یک دختر به نام دلنیا دارد. دلنیا رزازی دختر او نیز در عرصه خوانندگی مشغول فعالیت هنری است. مرضیه فریقی همسر ناصر رزازی در تابستان2004در یک سانحه پزشکی درگذشت. یک سال پس از آن با زنی به نام «ایران» ازدواج کرد که مانند همسر نخستش اهل مریوان است.ناصر رَزازی یکی از خوانندگان کردستان ایران است.او در سنندج زاده شد ولی بیشتر زندگی خود را در خارج از ایران و در کشورهای سوئد و عراق گذراند.

زندگی سیاسی ناصر رزازی


رزازی در اوایل انقلاب مردمی ایران یکی از پیش مرگ های حزب کومله کردستان بود و به همراه نیروهای نظامی این حزب (نجم‌الدین غلامی) به عراق رفت. بعد از آن با ناآرام‌شدن عراق به کمک کردها و پیش مرگ‌های حزب کومله شتافت. و پس از حمله آمریکا به عراق و سقوط صدام حسین دوباره به عراق بازگشت از بزرگترین پیروان او می توان اسماعیل سردشتی را نام برد . ایشان سلطان موسیقی كردی هستند
زندگی نامه ناصر رزازی خواننده بزرگ کرد زبان

انتشار آهنگ ناصر رزازی در ایران


در 23 دی 1393، آلبوم مشترک ناصر رزازی و زکریا یوسفی به نام چیاوان از سوی شرکت آوای ماد در تهران با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر شد. صدور این مجوز و انتشار این آلبوم در شرایطی که رزازی سابقه عضویت در حزب کومله کردستان را دارد و بارها علیه حکومت جمهوری اسلامی ایران با رسانها گفتگو کرده‌است، سبب واکنش‌های متفاوتی در میان رسانها شد.محمدحسین نوش‌آبادی، سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در نشستی خبری، مبنای صدور مجوز برای آثار موسیقی را محتوای اثر اعلام کرد و نه اندیشه ها، رفتارها و گذشته افراد. با وجود این، او اعلام کرد از طریق مدیرکل موسیقی وزارت ارشاد موضوع را پیگیری خواهد کرد.

برجسته ترین آهنگ ناصر رزازی


از مشهورترین آهنگ های وی آهنگ درخشان برزی برزی یا به رزی به رزی است.

آلبوم‌ های ناصر رزازی


1976 - کوردستان (کردستان)
1979 - دێوانه خۆم (دیوانه شدم)
1982 - گۆمه‌شین ( اسم مکان یه روستا می باشد)
1983 - مه‌لول گیان (اسم شخص)
1984 - له گوڵان ( گلستان)
1988 - ه‌ڵه‌بجه ( هلپچه )
1993 - ڕه‌زیانه ( پوسیده )
1994 - نیاز (نیاز)
1995 - به پیرۆز ( خوشبختی)
1996 - خه‌می نان ( غم نان)
2000 - کرماشان ( کرمانشاه )
2010 - ئێواره‌یه ( عصر )
2012 - بیره‌وه‌ری ( خاطرات )
2014 - چیاوان ( کوهنورد )
2016 - گلباران که کار مشترک با فرید فرج‌پوری است ( گلباران)
advertising