زندگی نامه فریدون آسرایی خواننده پاپ

مجلهسلبریتی ها

- 97/08/04
زندگی نامه فریدون آسرایی خواننده پاپفریدون آسرایی (زاده 15 مرداد1335، آسارا) از خوانندگان پاپ ایرانی است.منطقه آسارا در۴۰ کیلومتری کرج در جاده چالوس واقع می باشد.فریدون آسرایی سال 1988گروه غزال و 2 سال بعد هم گروه پرواز را با حضور کامران، هنگامه، رامین زمانی و… راه انداخت که ترانه ایران ایرانم نشانی از این گفته است.

فریدون آسرایی اولین آلبومش را با تنظیم رامین زمانی و با نام اولین سلام که ترانه‌هایش عبارتند از: اولین سلام، گل اندام، دختر بندر، جاده عشق، شاهچراغ، جدایی، اگه میشد، توی ای یار، ایرانم .

از نظر فریدون آسرایی آلبوم اولش نمره قبولی نگرفت به همین خاطر خواست آلبوم بعدیش را در ایران جمع و جور و در لس آنجلس به بازار بفرستد. فریدون آسرایی از جانب دکتر چراغعلی به پدرام کشتکار معرفی شد و ترانه خونه به خونه را با او به ثبت رسانید. پس از آنکه کار آلبوم آدم و حوای شادمهر توسط بهروز صفاریان به پایان رسید فریدون آسرایی به بهروز توسط پدرام معرفی شد.

فریدون آسرایی فعالیت‌های هنری خود را در ایران پس از بازگشت از کانادا با آلبومی به نام "غریبه" آغاز کرد، که این آلبوم فریدون آسرایی، رکورد فروش در ایران را شکست. گل هیاهو آخرین کار آلبوم بود. فریدون آسرایی بعد از آلبوم غریبه به ترتیب آلبوم های از تو دورم، رمیکس، خاطرات گمشده و عشق یعنی را منتشر کرد.

از جمله فعالیت‌های تلویزیونی وی می‌توان به حضور در شبکه نسیم به عنوان یکی از داوران برنامه شب کوک و همچنین خوانندگی سریال عاشقانه اشاره کرد.

آلبوم های رسمی فریدون آسرایی


سرگذشت1377
سلام 1380
غریبه 1383
از تو دورم 1386
ریمیکس1387
خاطرات گمشده 1390
عشق یعنی 1393
advertising